Avatar billede Anders45 Novice
22. marts 2017 - 20:52 Der er 11 kommentarer

google foto

Mine albums er pænt organiseret i Google Photo
Nu vil jeg gerne flytte et album til en placering uden for google Photo
Jeg savner en knap med kopiering af album
Jeg kan markere hvert enkelt billede i album, men højreklik giver blot muligheder for at åbne i nyt vindue/fane, kopiere et link o.lign
Jeg kan end ikke finde en måde f.eks at overføre det til DropBox
Er der nogen der har et bud???
Anders
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2017 - 21:28 #1
Når du står i et album, kan du downloade alle (tryk på de 3 lodrette prikker). Hos mig kommer de så som en folder med billederne i (på min Mac). Denne kan oploades til Dropbox. Men måske har jeg misforstået dig?
Avatar billede 450025 Ekspert
23. marts 2017 - 03:19 #2
Det lønner seg å høre på eksperter ikn tror ikke han misforstå, hva gjør jeg da? er dette misforståelse det også, da er vi 2
Åpne google foto, fin den mappe du vil flytte, bruk stolpen den lodrette prikker vet du.
Mange valg, der laster du ned opp til deg? jeg bruker Win Rar zip betaler ikke et øre for det.
Åpne den Tut og kjør, stopp lidt nu. du merker alle bilder, plankekjøring det.

Hvor vil du legge dem, mitt valg Disktopp så klart, kjært navn jeg kalder det Skrivebordet gammal vane ser du.
Lag en mappe sett bilder i den du, Dropboks det får du til? OneDrev, valget må du ta selv.

Nu er vi 2 Ink kanskje jeg har misforstått jeg også, men ha det godt begge 2 og lykke til med bildene.
Arne fra Thailand
Avatar billede Anders45 Novice
23. marts 2017 - 10:11 #3
Ink Ekspert
jeg forstår godt Download alle
Jeg har en stationær windows pc
Hvad gør jeg derefter? Kan jeg højreklikke for at "slippe" albummet det nye sted?
Eller gemmer pc albummet et sted? Overførsler?
Mvh Anders
Avatar billede 450025 Ekspert
23. marts 2017 - 10:47 #4
Alle har sin måter, alle har rett som oftest, du også. kopier alle bilder send dem til Disktopp, (SKRIVEBORD) når dem er der, lag en Mappe gi den navn (Sommerferie) trekk bilder i den legg den der du ønsker.
Å hvor? Dropbox OneDreve det ditt eget valg.

Profferne ler seg skakk av min løsning jeg vet det, jeg seier og seier igjen Disktop er en gammaldags Høvelbenk, alt tilbereder jeg der. Gammal vane ser du.

Noen bilder går til Epost, andre er verdifulle lagre dem på ekstern disk, eller eks Skyen, dine Rutiner teller, er der noe du ikke liker Papirkurven Ryd opp, du kan Redigere dine bilder også der.
For du har vel gratis fotoprogram Eller?

Alt går som en leg bare spør igjen, sitter det er det ok. Jeg her å hjelper deg vet du.

Arne fra Thailand.
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2017 - 11:02 #5
#3 Hvis du har valgt "overførsler" som standard, så ender de nok der. Hele gruppen af billeder kan du så flytte over i din DropBox folder eller OneDrive folder. Men det er ikke som et album, så bevar dem i en samlet folder med albummets navn eksempelvis.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. marts 2017 - 11:27 #6
Ja helt eksagt alt havner i en mappe ink har rett, bilder er samlet i den mappa, åpne den du, da har du allesammen forlanges mer en det jeg tror ikke det, for det var spørsmålet til Tråstarter.

Arne.
Avatar billede Anders45 Novice
23. marts 2017 - 13:31 #7
Jeg kan ikke finde albummet i Overførsler
Lagres det -efter Download- med albummets navn?
Hvor kan downloaden ellers havne Ink Ekspert?
Arne: Når jeg prøver at markere hvert enkelt billede og trykke på de tre prikker til højre vil den gemme i noget der kaldes Photos.zip
Hvordan kommer jeg så ind på zip for at kopiere og flytte til en mappe??
Det er sandelig ikke nemt!
Avatar billede 450025 Ekspert
23. marts 2017 - 17:34 #8
Anders45 Jeg bruker Win10 Pro der ligger Win Rar inne, du kan også laste den ned denne lenke  etter denne lenke  https://winrar.en.softonic.com/
Det er et Betalt program du kan bruke det fri i 40 dage fungere fint, pris får du søke etter selv.
Jeg har vært borte i aften, vi får sjå om det lar seg gjøre snart sengetid. Fin et album du vil laste ned, det er spørsmålet ditt.
Dobbeltklikk på bilde da åpner mappen seg. Du ser alle bilder, Stolpen til høgre 3 prikker, flere valg? Nevnt før.
Bruk Last ned alle, trekk den ut på Desktop, Åpne den der og du har alle bilder på skrivebord nå eller Skrivebord om du vil.
Lag en mappe da, navn (sommerferie) legg bilder i mappen, og da er det opp til deg selv,
Dropbox, hvor som helst ekstern disk. Papirkurven er der plass til mange, husk bare tømme den da.

Hjalp dette håper det ellers kom igjen.
Arne.
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2017 - 18:09 #9
Det downloades i overførsler som standard. Mappen hedder Photos og er en zip fil.
Som Arne skriver åbnes denne automatisk ved dobbeltklip i win10. Ellers downloader du et "unzipper" program. Det kan være 7zip, der downloades her
http://download.cnet.com/7-Zip/3000-2250_4-10045185.html
Avatar billede Anders45 Novice
23. marts 2017 - 19:04 #10
Sidste nyt:
I det åbne Album , tryk på tre prikker -vælg download alle
Grå bjælke i bunden - vælg hent via .zip fra video.googleusercontent.com
Gem
I overførsler fandt jeg Albummet med "lynlås"
Højreklik -tryk pak ud
Der dannes så en ny mappe med samme titel med billederne åbne!
Jeg kan nu slette mappen med lynlås!
Heurika!!
Tak for støtte og overbærenhed!!
Anders -    her burde være en knap med Marker som løsning!!
Avatar billede 450025 Ekspert
24. marts 2017 - 01:45 #11
Så fint du er kommet i mål, der er flere veie til Rom vet du Anders, å alle her inne har rett ingen tvil om dette, Google som jeg bruker er enkel å greit men det har også sine svake sider.
Google Foto er en av dem, et mas uten like jeg prøver å undgå det mest mulig, Redigering inne der er helt bund i bøtta men for dem med små krav er det ok, Win Rar er ok jeg bruker det men ikke alle gjør det heller, kos deg med Bilder da blir du Venn med han på vidioen så spandere han Lunsh på deg.
Ha en fin dag.
Arne.