Avatar billede lovebuine Mester
23. marts 2017 - 04:21 Der er 15 kommentarer

overvågningskamera med dynamisk IP

Jeg har en del Foscam cams tilsluttet mit netværk, virker fint pga jeg har static IP fra Telia. mit problem er, jeg har også vil have foscam cams i udlandet, men udbyder tilbyder kun dynamisk IP.

mit spørgsmål er, er det ikke lidt umuligt at sætte op? fordi hvis den dynamiske Ip ændre sig, så kan jeg vel ikke logge på mine foscam cams fra dk?? eller kan det sættes op på en måde?
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 06:52 #1
Nu er det en del år siden, at jeg sidst satte et Forcam kamera op.

Og ja.. Jeg havde samme problem med at Ip skiftede.

Som jeg husker det, så findes der et program eller andet, hvorfra man kunne få en besked/ få oplyst den nye Ip, hvis den blev registeret som skiftet ???
Mere husker jeg desværre ikke. Ej heller om det fungerede tilfredsstillende.

Men et andet problem der kan opstå, er hvis netforbindelsen eller router ikke er stabil. Og kræver en genstart jævnligt et sted, hvor der ikke er opsyn/ nogen tilstede. Fx. i et sommerhus.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 07:00 #2
Til ovenstående, HVIS det ikke lykkedes at få kontakt ved skiftet IP, så er der en nødløsning.

1. At sætte systemet op til mail med 3 - 4 billeder hvis/når der gives alarm.
Og
2. At vælge et kamera med indbygget SD kort. Så er der i det mindste en gemt "film" lokalt.
Avatar billede lovebuine Mester
23. marts 2017 - 07:09 #3
D-link laver jo Http cams, så det er legende nemt, problemet er bare de ikke er særligt gode i forhold til foscam. at der sidder et SD kort i foscam, hjælper ikke ret meget, hvis man ikke har kontakt til cam mere.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 07:35 #4
#3.. Jeg har netop igår bestilt et Foscam.. Det skal placeres på en anden adresse uden opsyn. ( Dog i DK)
Så jeg skal nok også prøve at "lege" med forskellige muligheder.
Netforbindelse bliver med en 3G router, og også med en dynamisk IP.

Så det skal nok blive "sjovt"  Hmm ;)
Avatar billede lovebuine Mester
23. marts 2017 - 07:43 #5
ja den bliver ikke nem, fordi jeg kender faktisk en, der har foscam og selskabet 3, virkede også en uges tid, og så fik han anden IP og kunne ikke tilgå hans cam mere.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 08:06 #6
Er det denne løsning du har prøvet.. Og som du ikke finder stabil med Foscam ???

https://foscam.dk/information/ddns-konfiguration/
Avatar billede lovebuine Mester
23. marts 2017 - 08:17 #7
se den kendte jeg slet ikke, det skal helt sikkert afprøves.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 08:18 #8
#7 Også her ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 08:33 #9
Som tidligere nævnt, så har jeg tidligere oplevet, at en ustabil router/internet forbindelse krævede en "genstart". For er Internettet først mistet, så KAN en genstart af både router OG evt. kameraet være et MUST. Hmm ( Den sidste især, hvis kameraet er koblet til routeren via wiifi.) Altså på en uoverværet adresse.

Uden at HAVE afprøvet det, så har jeg tænkt kreativt. ( Måske FOR kreativt ) ??? ;)

Altså at koble router og evt kamera til en af de elektroniske ure der findes.
De kan indstilles til ca 10 gange sluk og tænd i døgnet. Og i modsætning til et billigt mekanisk ur, så kan de elektroniske ure, stilles til sluk og tænd igen, med få sekunder/minutters interval..

Om det vil løse problemet kommer an på en prøve.. Men i teorien muligt. ;)
Avatar billede lovebuine Mester
23. marts 2017 - 08:42 #10
ja en dårlig router der kræver genstart tit, kan virkelig fucked op. jeg har wifi telia router, meget stabil, men rækker ikke så langt, så købte jeg en tp et eller andet, gletm model men skulle række lang og god bla bla til 500kr, men den går ned ca hver 3 dag, har prøvet alt så jeg brugte faktisk tænd og sluk ur og det fungere, er sat til kl 3 om natten, så det er virkelig en mulighed hvis man ikke komme så tit hvor ens router/overvågning er.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 08:50 #11
#10 Super.. Jeg fik skrevet et ekektronisk ur.. Mente et digitalt med indbygget batteri, så det ikke nulstilles ved evt strømafbrydelse..
De koster ikke mange "fedtøre" ;)

Og ja. Havde også en Telia 3 G dengang. Noget "lort" vedr. genstart jævnligt.

Men prøver nu med en 4 G fra Telmore/TDC.
3G er her modsat 4G vejen frem. Og der er enorm forskel. Da 3G ikke udbygges af udbyderne mere. Uanset hvem. Hmm
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 08:52 #12
Hov.. Skrev: "3G er her modsat 4G vejen frem"
Mente selvfølgelig omvendt ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 08:56 #13
Anvender også en 4G TP. Hjemme... Fungere super.. Men ja. Den kræver genstart jævnligt.

Mindst een gang dag. Til tider flere gange. Hmm
Avatar billede Mikael Ekspert
23. marts 2017 - 09:40 #14
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. marts 2017 - 14:42 #15
Jeg har selv benyttet følgende løsning.
2 x IP kamera
1 Synology NAS Server

Har installeret surveilance station på Synolgy NAS og tilføjet de to kameraer til dette.
Min synology NAS er koblet op en bruger hos Synology som løbende kigger hvilken IP man har. Derved kan jeg logge ind på min surveilance station op imod min Synology konto som jo løbende er opdateret med korrekt IP adresse.
Denne løsning fungere med dynamisk IP adresse.
Endvidere vil du kunne optage direkte på din NAS server som en bonus i stedet for det SD kort.

Måske det kunne være en løsning for dig også.