Avatar billede Robin Larsen Praktikant
23. marts 2017 - 07:39 Der er 6 kommentarer

Billleder på hhd nu kun 4kb pr billede

Hej jeg har virkelig brug for noget hjælp, min kæreste har en hhd på 1 TB.
Den er så blevet flydt op over tiden, hun har så satte den til din Mac og brugt et program der skulle fjerne dubble billederne, problemet er så at efter hun har kørt det og så ca 300-400 GB billeder væk

Jeg sætter den så til min win pc også kan jeg se at de er skjulte, jeg kan også se de kun fylder 4kb stykket og jeg kan ikke åbne dem,

Mit spørgsmål er så, kan jeg rede dem ? Kan. Jeg hive dem ud på en måde eller er alt tabt ?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
23. marts 2017 - 07:57 #1
Du kan sandsynligvis gendanne de slettede filer med Recuva
https://www.piriform.com/recuva/download
Avatar billede Robin Larsen Praktikant
23. marts 2017 - 08:11 #2
Jamen problemet er ar på Mac er de helt væk og de bliver kun vist som 4kb jpg fil på hhd
Avatar billede eurositi Ekspert
23. marts 2017 - 08:22 #3
Du er formentlig kommet til at slette alle de rigtige billeder, mens du har bevaret alle thumbnails da du scannede efter dubletter. Tjek altid filstørrelsen, inden du vælger, hvilken version som skal slettes.

Du har ikke andre muligheder end at køre et undelete program som f.eks. Recuva (findes kun til Windows). Jeg har endnu ikke fundet et gratis undelete-program til Mac.
Men uanset hvad må du absolut ikke foretage dig andet på harddisken end at forsøge at gendanne de slettede billeder vha. et undelete-program.
Avatar billede Robin Larsen Praktikant
23. marts 2017 - 08:40 #4
Heldigvis så fandt vi lige en hhd som 500gb af billeder er :) men igen mangler 350 GB :(
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2017 - 11:37 #5
du skal stadig prøve recuva https://www.piriform.com/recuva
den finder også ting som ikke længere er i papirkurv - bare filerne ikke er overskrevet af andet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. marts 2017 - 16:53 #6
Så vidt jeg kan se skulle nedenstående program også kunne køre på mac.
Der står "Free download"

https://www.stellarinfo.com/europe/recover-trash-mac.php?gclid=CLeFt8f97NICFUJEGAod1jwL9Q