Avatar billede carlroger Novice
24. marts 2017 - 17:21 Der er 3 kommentarer

Gamer PC til 3.000,- kan det lade sig gøre?

Hej,

Min 13-årige søn ønsker sig en gamer PC og har d.d. fået skrabt 3.000,- sammen. Mit spørgsmål er så bare om det slår til? Jeg køber gerne alle dele enkeltvis og samler maskinen selv.

Nogen forslag?

/Carl
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2017 - 18:21 #1
det holder ikke.
for 3000 får du en office/kontor computer. uden grafikkort som kan noget særligt.

prøv at kigge her, 5-6000
https://www.komplett.dk/k/cl.aspx?bn=10627
Avatar billede eurositi Ekspert
24. marts 2017 - 20:56 #2
Helt enig. Det vil være dumt at forkøbe sig i en PC, som alligevel ikke kan trække de spil, man gerne vil spille. Så hellere spare yderligere op og få noget, som kan holde i adskillige år.
Komplett-PC'en, som Sidwave linker til, har et Radeon RX 460, som ét af de bedste grafikkort ift. ydelse contra pris: http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+RX+460&id=3557

Topdata.dk har speciale i topklasse gaming-PC'er til en særdeles fornuftig pris. Prøv evt. også Proshop.dk... men i begge tilfælde skal du regne med en pris på mindst 6.000 i alt. Men så vil han også ha' en maskine, som ikke behøver at blive fornyet i 3-4 år.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2017 - 09:53 #3
min egen er en i5 4670k, med 16gb ram.
jeg regner med den holder 10 år eller mere.
jeg kører spil og lydstudie, samt videoredigering.
min maskine er 4 år gammel og trækker alle spil på højeste indstilling.

den har nvidia gtx 760.
den har kostet 7500 at bygge selv.