Avatar billede Anna Bøge Praktikant
26. marts 2017 - 16:25 Der er 2 kommentarer

HP PC kan ikke afspille DVD'er...

Hej derude!

Jeg har et kæmpe problem med min HP probook 6560b, som jeg lige pludselig ikke vil afspille CD'er, DVD'er og PC spil.

Når disken sættes i vises den, og jeg har testet i kommandoprompten at den dukker op.
Jeg har forsøgt at køre en fejlfinding på min PC, og det viser sig att jeg mangler en driver til basissystemenhed og til "ukendt enhed".

Min pc skriver sålede:
Der er ikke installeret en driver til Ukendt enhed.
OplysningerEnhedsoplysninger
Id: ACPI\HPQ0004\3&E89B380&0
Fejlkode: 28

Der er ikke installeret en driver til Basissystemenhed.
OplysningerEnhedsoplysninger
Navn: Basissystemenhed
Id: PCI\VEN_197B&DEV_2392&SUBSYS_1619103C&REV_30\4&21D6D879&0&01E2
Fejlkode: 28

Er dette grunden til at jeg ikke kan afspille dvd'er, og hvordan hulen løser jeg det?

Mvh. Anna! :)
Avatar billede INK Ekspert
26. marts 2017 - 16:44 #1
Prøv at gå i kontrolpanel - enhedshåndtering. Her vil der nok være gule trekanter ved de 2 enheder, der ikke fungerer. Gå ind på dem og forsøg at opdatere driver. Hvis det ikke rigtig vil lykkes, så kan du bare slette de 2 enheder og genstarte PCen. Så vil den selv lede efter hardwareændringer, finde de 2, og installere drivere.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2017 - 01:33 #2
hvilken mærke er det ?
mærke og model, skal stå på din faktura da du købte den.

gå så ind på producentens hjemmeside, og hent den korrekte driver.

måske er der noget andet galt... jeg har nemlig aldrig været ude for at et DVD drev skal have en driver.. men det kan også bare være, at det er en af dem som microsoft ikke har godkendt og puttet i windows.

besøg producentens hjemmeside for at få drivere.