Avatar billede Daniel Nielsen Praktikant
26. marts 2017 - 16:56 Der er 4 kommentarer

Filmsender

Hej alle.

Jeg kunne godt tænkte mig at købe en form for server, med et minimalt strømforbrug uden den bliver alt for langsom.
Også for at spare noget plads på min bærbar og sådan.

Jeg har en ide om at jeg gerne ville kunne:
- Ligge film op (kan så hente/streame film fra andre steder i landet, bare med internetforbindelse)
- Fotos
- Evt. Backup af macbook.

Hvilken server, haddisk lign. ting er optimal for mig.
Hvad skal man min. have af internethastighed for at streame film uden det store besvær og afbrydelser.

jeg tænker 1-2 TB SSD er mere end rigeligt, eller måske HHD hvis SSD er ligegyldigt til dette formål.

Håber der er nogle derude der kan hjælpe.

MVH Daniel
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. marts 2017 - 18:30 #1
Kik på plex : https://www.plex.tv/apps/
Avatar billede Daniel Nielsen Praktikant
26. marts 2017 - 18:58 #2
Har prøvet plex, synes bare lidt det noget bøvlet noget - Desværre
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2017 - 01:29 #3
du vil gemme film, foto, og backup, så skal du have en NAS.
Synology laver nogle gode nogle. med 2x2 TB (så den kan køre RAID 0 (mirror)), så lander du på ca. 3000 kr.

du vil streame film, så køb en mediebox der kan alle formaterne. de fås til ca. 400 kr, og der kan tilkobles en USB disk, her kan du så sætte din nye NAS til, og streame film derfra.

https://www.proshop.dk/NAS-Server
(der er nogle til 1100-1400 kr, husk det er uden diske)

det ser lidt begrænset ud i øjeblikket med medieafspillere, men proshop har denne (i en rimelig prisklasse)
https://www.proshop.dk/Multimediaafspiller/MINIX-Neo-U1/2537156

jeg har selv en western digital (WD-TV) til 400 kr som kan afspille alt.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
27. marts 2017 - 07:51 #4
> #3
Kan sige god for Synology NAS. Bruger selv en til både streaming og backup af fotos.
Anvender meget DS Video app som jeg bruger til at caste/streame video til min chromecast i tv'et. Det fungere super godt.
Derudover bruger min kæreste og jeg utrolig meget Photo+ appen som forbinder din telefon til din NAS og automatisk ligger de billeder over du har taget på din telefon. Når det er sat op skal man bare åbne appen og den overføre selv nye fotos til den mappe man har angivet.
Udover det kan den utrolig meget andet. Men bare lidt af det vi anvender vores til.