Avatar billede Lange Novice
27. marts 2017 - 19:52 Der er 6 kommentarer

Kan jeg gamme med de her ting?

Kan de her dele trække gaming?
Hej, jeg står og overvejer om jeg skal købe en computer. Har fundet en pc der indholder:

Cpu: intel Q9550 quadcore på 2,83 ghz

Grafikkort: Nivida 550t ( Men sætter et gtx 750 twin frozr i)

Ram: 4,

Strømforsyning: 500 w.

Men spørgsmålet er kan den trække spil som fx. CS:GO eller Lol?
Har virkelig brug for hjælp ;)

Mvh. Lukas L.
Avatar billede Slater Ekspert
27. marts 2017 - 20:01 #1
Husk lige at afslutte din gamle tråd før du opretter en ny om samme.

Men ja, de kan godt trække de spil - men også kun fordi netop de to spil kræver meget lidt og kan køre på meget svage computere, for den du nævner er ikke spor imponerende. Q9550 er en 10 år gammel CPU, 4 GB RAM er meget lidt i dag, og et GTX 750 er heller ikke meget værd.

Er det fordi du skal finde noget brugt på et meget stramt budget?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2017 - 20:27 #2
det er et rimeligt gammelt grafikkort, det har givetvis for lidt ram
4gb ram til computeren er alt for lidt. put bare 16 i, det koster ikke alverden
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2017 - 20:30 #3
jeg tror du får mere ud af at se på, hvad du kan få brugt for dine penge, i den blå avis. www.dba.dk

generelt kan man sige, at du kan købe sidste års model, som er 2 år gammel, for lige under 50% af originalprisen.

en 2 år gammel gamercomputer der er selvbygget for 8000, kan ikke sælges for mere end ca 4000. og der får du en maskine som sagtens kan klare det hele.
Avatar billede Lange Novice
27. marts 2017 - 20:40 #4
Men det er fordi jeg har næsten ingen penge, har 1700 og gøre godt med. Men måske at i kan hjælpe mig med min gamle pc. Jeg havde split cola i min gamle pc, og da jeg fandt ud af den ikke kunne tænde købte jeg et grafikkort. Da mit gamle grafikkort begyndte at ryge. Efter det satte grafikkortet i, og så tænde min pc, men mit tastatur og mus lyste ikke, og jeg kunne ikke se noget på selve skærmen. Men da en mand gav mig rådet om at  det nok var mit motherboard som var gået i stykker, gik jeg ud og købte et nyt. Men nu har jeg så sat det i, men nu gider min pc ikke at tænde. Hvad gør jeg? ;((
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2017 - 09:13 #5
du er ung, og gør samme fejl som dem vi ser i luksusfælden.
du vil ha<ve noget du ikke har råd til. så låner de for mange penge i banken.

du kan nemt få et arbejde på macdonalds eller noget, så tjen de penge! :)

tjen penge, spar op. undlad at være med i luksusfælden på tv, om 10 år som "ung dum og naiv" :)

for 1700 kan du få en 4-5 år gammel brugt bærbar lenovo i den blå avis.

den kan ikke trække spil...

gå direkte hen og bed om arbejde. lad være med at sende ansøgninger.
hvis de vil have en, så beder de dig om det, når du siger at du vil have et arbejde! :)
Avatar billede Lange Novice
28. marts 2017 - 17:50 #6
Er 13 år