Avatar billede Hellehb Juniormester
28. marts 2017 - 11:36 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Mac skærm blinker

Hej
Jeg har købt den nye Macbook Pro
Efter at have installeret de forskellige ting, begyndte min skærm at blinke
og gik endda i sort i perioder.
Da jeg kun havde haft Mac`en i et par dage, fik jeg en ny Mac
Efter 1 dag gør den det samme: skærmen blinker og går i sort.
Er der andre der har prøvet dette? Eller kan jeg virkelig gøre noget forkert.
Jeg er jo på vej igen til Elgiganten for at aflevere min Mac og modtage Mac nr. 3
Håber der er nogen som har en idè om, hvad der sker
Hilsner
Helle
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2017 - 17:13 #1
Hvilke programmer installerer du?
Har du kørt en opdatering af OS i AppStore?
Avatar billede Hellehb Juniormester
28. marts 2017 - 23:42 #2
Hej Ink
Tak fordi du har taget dig tid til at kigge på mit spørgsmål
Da jeg fik min Macbook Pro ...den 1. forrige søndag...Mac 2 i fredags (fik en ny pga
flimmeret)
Mac 2 har nu det samme problem. Den bad om en opdatering med det samme da jeg
indstallerede den  versionen er nu: MacOS Sierra 10.12.3
Jeg har overført nogle programmer fra den gamle Mac Book Pro
Bl. a word, powerpoint, excel
Desuden bruger jeg Avast som Mac security.....på den gamle og den nye
Jeg har efter nu efter at Mac'en flimrer og også går i sort fjernet alle de programmer
som jeg havde hentet fra den gamle Mac.
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2017 - 23:51 #3
Hvad fik du så ud af det? Flimrer den stadig? Nyeste MacOS hedder 10.12.4, så prøv lige en opdatering igen.
Hvis den så fortsat flimrer må det være en fejlagtig maskine, selv om det lyder mærkeligt med 2 maskiner. Som av bruger jeg selv Avira på mine 3 Macs, men har dog kun næstsidste udgave af MacbookPro ;-)
Avatar billede sd8220 Seniormester
29. marts 2017 - 22:13 #4
HVORDAN flimrer den?

Kan du lave en video af det og lægge, så vi kan se?

Normalt ville jeg jo tænke noget med grafikkort; men spørgsmålet er, om det er noget software.

Når den begynder på det, holder den så aldrig op, eller er det en periodisk fejl?
Avatar billede Hellehb Juniormester
04. april 2017 - 23:31 #5
Hej Ink og sd8220
Meget mystisk men min Mac virker nu. Jeg havde ellers opdateret den med det samme jeg fik den.
Men kunne godt se at det ikke var version 10.12.4
Så fik den opdateret igen, og nu virker skidtet :-)
Tusinde tak for hjælpen
Avatar billede Friis Praktikant
01. januar 2018 - 16:40 #6
Hvordan fik du din til at stoppe?
Min flimre stadig når den er fuldskræm, Netflix, youtube eller spil.. skide underligt..
Hvis jeg kører windowed mode på spil f.eks. flimre den ikke.
Avatar billede Hellehb Juniormester
01. januar 2018 - 21:04 #7
Hej
Jeg opdaterede min nye Mac til Nyeste MacOS hedder 10.12.4
som Ink, havde givet et godt råd om
Men er nu rendt ind i et nyt problem, som jeg har googlet
at mange med den nye MscBook Pro har.
Tasterne siddder fast og min mellemrums tast er røget helt af
det er simpelthen dårlig kvalitet fra Apple :-(
Held og Lykke med din :-)
Avatar billede Friis Praktikant
01. januar 2018 - 23:01 #8
Men hvor fandt du den opdatering, den foreslår den ikke under App Store?
Taskerne kan sidde fast pga krummer eller andre ting der er røget ned under dem, de har jo kun 0,3 cm at trykke på.. så de sidder nemt fast har jeg hørt.. de kan fiske det ret nemt hvis du går ned med den.
Avatar billede INK Ekspert
01. januar 2018 - 23:15 #9
Seneste MacOS er 10.13.2
Du kan downloade High Sierra fra App Store.
Avatar billede Hellehb Juniormester
01. januar 2018 - 23:20 #10
Hej igen Friis
Tak for dit forslag...jeg har prøvet selv både med og ude succes
Meeen mellemrumstastaturet er gået helt løst :-(
Vedr. dit problem, mener jeg at jeg trykkede på "æblet" øverst v. hjørne og gik
ind under "om denne Mac"...dernæst  "oversigt"...."softwareopdatering
Håber det løser din blinkende skærm  :-)
Avatar billede Friis Praktikant
05. januar 2018 - 09:46 #11
Føler først min begyndte at flimre efter jeg opdaterede den til High Sierra første gang.
Så ved ikke om det er opdateringen der får den til det.
Avatar billede Christine Praktikant
29. maj 2019 - 10:27 #12
hej alle
Jeg sidder med samme problem. Dog er min først begyndt at blinke og til sidst gå helt ud efter den sidste opdatering. kan det være noget med skærmdriverne. den gør det vilkårligt...
Avatar billede INK Ekspert
30. maj 2019 - 12:54 #13
#12
Hvilken årgang Mac og hvilket styresystem?
Avatar billede Frederik Praktikant
15. september 2019 - 22:41 #14
Hej alle.
Jeg sidder med samme problem. Min mac begynder at flimrer når jeg ser Netflix, og når jeg ser youtube, er det som om at videoen hakker, og jeg bliver nødt til at afslutte fuldskærm og gå ud og ind igen, før den kan følge med. Min Mac er årgang 2015 early og har MacOS Sirra 10.12.6. Den gør det i perioder.
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2019 - 22:55 #15
#14
Du bør køre MacOS Mojave, dvs. version 10.14.6
Du er 2 versioner af styresystemet bagud! Når ens hardware tillader det, bør man altid køre seneste (nyeste) udgave.
Avatar billede Otto Praktikant
09. april 2021 - 00:21 #16
hej jeg har præcis samme problem og har den nyeste opdatering, men min skærm f flimrer. jeg har altså den opdatering der heder big sur 11.2.3. og det sker stadig, det er forhold vis nyt. hvad skal jeg gøre.