29. marts 2017 - 10:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HTML-fil fra LABTOP TIL STATIONÆR..

HEJ,

Jeg skriver en HTML-fil på min labtop.  Sikrer mig at den er 100pct. ok,
så jeg ved den er i orden,  men vil egentlig gerne have den vist på min stationære.

IKKE VED AT KOPIERE FILEN OG SENDE UD I (TIL?) BROWSEREN PÅ DEN STATIONÆRE, MEN VED AT LADE DEN BÆRBARE AGERE SERVER OG DEN STATIONÆRE SOM KLIENT.

-og jeg ved godt at normalen er at KLIENTEN skal anmode serveren om HTML-filen,  som så sender samme fil., men spørsmålene er om det kan lade sig gøre og i så fald hvordan ?

(jeg forudsætter at TCP/IP forbindelsen er etableret og fildeling Osv er i orden. // IPnumre er OK - osv )

KRistian
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2017 - 10:44 #1
den 'lette' er https://www.apachefriends.org/index.html
så har du et mindre program, der sætter bærbar op som server, og hvis ellers filen ligger i \xampp\htdocs så kan du tilgå den
xampp har et lille start/stop system (xampp-control.exe) hvor du starter apache som minimum.
29. marts 2017 - 11:31 #2
HEJ,

10000000 tak. jeg vil læse lidt om det her !

Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2017 - 12:21 #3
xampp kan for den sags skyld pakkes ud og køres fra usb-stick hvis du skulle få brug for at have en demo af noget med rundt.
29. marts 2017 - 12:24 #4
HEJ,

Nok engang tak.

Jeg har ikke haft tid til at kigge på det endnu, men det du lige har nævnt gør den løsning extra tiltrækkende.

Så nok engang 1000 tak.

KR

Jeg markerer den som løsning og stiller et ny spm. hvis der opstår problemer .. !