Avatar billede Elpxismo Praktikant
29. marts 2017 - 11:09 Der er 2 kommentarer

Hvordan sendes informationer på Ethernettet

Hejsa vi arbejder med en opgave i skolen hvor vi har fået et spørgsmål om hvordan informationer sendes på ethernettet? Kan nogle måske hjælpe?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. marts 2017 - 13:10 #1
Øhm - binært?!?

Der ud over er der jo så et HAV af forskellige protokoller, der anvendes til kommunikation via Ethernet. Her er du jo i bunden af OSI, så der bygges en masse ovenpå, inden data er nået fra en node til en anden.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. marts 2017 - 15:49 #2
Prøv at se denne vidoe:
http://www.warriorsofthe.net/movie.html

Da næsten al internet trafik er over ETH-protokol er videoen meget dækkende. For at finde OSI-modellen, som er vigtig for forståelsen, søg på nettet. Der er masser af forklaringer.