Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 15:49 Der er 95 kommentarer og
2 løsninger

internet problemer! Har forbindelse, men Explorer siger der er fejl.

Hej.
Jeg har en Acer aspire one, den lille søde der kom frem engang.
Den bruger xp som styresystem.
Den har før fungeret med trådløst internet og kabel, men nu
vil den ingen af delene, eller jo den er tilsluttet , men kan ikke gå på nettet!

Kan nogen hjælpe? Havde solgt computeren, og den nye ejer opdagede det.
Og har lovede at kigge på det , men intet virker af det jeg gør.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. marts 2017 - 16:15 #1
Er din DNS sat til automatisk? Check det via netvaerksforbindelser.
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 16:40 #2
Ja, det er den
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 16:52 #4
Jeg kan jo ikke komme på nettet, så blir lldt svært og installere dem :)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 16:55 #5
#4 Nej klart.. Så du kan blive nødt til at downloade installationen fra de link. Vælge GEM og så flytte dem over på xp maskinen. Og der installere fra filen.

Besværligt. Ja, men det har jeg selv måtte gøre ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2017 - 17:02 #6
#5 Læste lige på en side at Crome ikke understøttes længere til XP. Så det er spild af tid at hente denne
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2017 - 17:04 #7
Sakset herfra:
http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/software/best-web-browser-2017-3635255/

(Note that Chrome is no longer supported on Windows XP and Vista. Google recommends you upgrade your OS. For more details, see Google's blog post.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2017 - 17:10 #8
Har du installeret en firewall der måske kan lukke nettet ude?
Og netkort virker korrekt i enhedshåndteringen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2017 - 17:15 #9
Tjek indstillingerne i Internet Explorer - Forbindelser->LAN indstillinger.
Fjern hakkerne i alt der måtte være hakket af.
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 17:48 #10
Netværkskortet skulle virke fint . Ingen bemærkninger.

Ole: har jeg lige prøvet og virker ikke. :(
Den er ikk så god til forbindelse , siger tit der er en begrænsning hver 2-3. Gang jeg skal have den på trådløst .
Og DNS står til automatik .
Forstår ikk den ikk vil virke , har lige gendannet den til fabriksinstillinger og der er stadig bøvl.
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 17:56 #11
# 6.. Ja chrome opdateres ikke til Xp og Vista. Så der kommer ingen nye sikkerhedsopdateringer.

Det er dog ret ligegyldigt som et FORSØG med den Chrome browser.. Den virker stadig under både XP og Vista. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 18:05 #12
HVIS den Xp er en sp3.. Og har nogen år på bagen. Så er internet explore ret sikkert KUN en Explore 6 eller 7. Og for at virke idag, så skal den være en Explore 8, som er sidste nye der virker på en Xp sp3.

Fx. vil update IKKE fungere med Explore 6 og 7. Og først ved manuel installation af en version 8 vil update fungere. Og uden update, så får man ikke sidste nødvendige opdateringer/ drivere ned på maskinen.
Det har jeg kæmpet med utallige gange på en XP ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2017 - 18:05 #13
Nej, #6 har ret. Når du henter https://chrome.google.com får du den nyeste, der ikke virker under XP, så med mindre du finder et sted at hente en forældet udgave af Chrome, vil den blot fortælle at den ikke understøttes af operativsystemet.
Avatar billede milter Ekspert
29. marts 2017 - 18:07 #14
Både IE8 og Chrome kan "gå på nettet" med XP SP3. Jeg skriver fra en  maskine med alle tre. Der kommer ikke opdateringer til dem, men der er "hul igennem" med dem alle.

Kan det tænkes, din router arbejder med en kryptering, som sin gamle Aspires netværkskort ikke kender?
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 18:13 #15
Så hvis jeg ikke har ie8 på, så kan de forklare at den ikke vil på nettet? Selvom der er forbindelse ? Skal bare lige være helt med :)

#14 jeg bruger min iPhone som internetdeling. Har ingen router som sådan.
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 18:13 #16
#13.. Ole det passer simpelthen ikke, at en Chrome fra dit link ikke virker på en XP.

Det er derfra jeg henter Chrome til mine computere. Både Xp, Vista og win 7 ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 18:24 #17
#15 JEG kommer absolut ikke på nettet med explore 7 efter en installation med en ældre Xp sp3. Førend at jeg har hentet en explore 8. Enten via en anden browser eller på anden måde.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2017 - 18:24 #18
#16
Jeg har lige dobbelttjekket, i fald at den skulle tilbyde Chrome til XP (en gammel version), hvis man besøger https:/chrome.google.com direkte fra XP.... - Den brækker sig og siger:

"Denne computer vil ikke længere modtage Google Chrome-opdateringer, fordi Windows XP og Windows Vista ikke længere understøttes.".

Så hvordan du henter Chrome skal jeg lade være usagt - jeg kan ikke i en XP, og ville nok også, alderen taget i betragtning, foretrække Opera, der stadig understøttes.

Den med IE6/7 er delvis korrekt - men den 7´er jeg kører, ser nu ud til at virke til ren HTML... - d.v.s. ikke på særlig mange sider :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 18:32 #19
#16.. Uanset evt. "bræk" og advarsler, så installeres den nu alligevel. Både på en Xp og en Vista.

Der kommer godtnok en gul advarsel i Browseren om at der ikke modtages update.
Men virker gør det skam til ug ;)

Men nu var mit forslag med en Chrome også bare et forslag til videre tjek om Explore ER problemet.. Der er jo andre browsere der kan bruges ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 18:32 #20
Okay, men vil give mening hvis det er så simpelt som internet udbyder .. for havde Firefox før og det virkede på den inden jeg solgte den, og så slettede jeg alt jeg havde hentet, da ny ejer sku modtage den, og nu virker det ikk..
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 18:38 #21
#20.. Prøv at installere Firefox igen som standard browser.. Uden at gøre den personlig.

Og prøv at indstille microsoft til auto update. Så kommer der sikkert en masse update til den XP.. Og er Xp aktiveret, så kommer Explore 8 ret sikkert også.

Microsoft update skal være sat til at hente alt. Ikke kun vigtige update.
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 18:43 #22
Jeg prøver det lige når jeg kommer hjem til min egen computer, så jeg kan hente det ned og overføre filen med en USB ..
Så gir jeg lige en update :)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 18:50 #23
#22 Ja prøv.. Får du hul igennem til nettet med Firefox, så søg og installer ALLE de update microsoft kan finde.. Og med alle så er det både vigtige, hardware og software.

Bliv VED med at søge update til der ikke er flere at finde.

Efter mine installationer med en ældre Xp3, så kom der nok 300 update over flere dage ;)

Og ja.. Den Xp kan give lange n..... indtil fidusen er fundet. Jeg har lige geninstalleret 14 gamle IBM med Xp pro sp3.

De første tog en del tid ;) De sidste var en leg ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 19:20 #24
Vil lige tilføje ;) HVIS der er tale om en NY installation med sp3. Og microsoft vil have den Xp sp3 aktiveret. Og man ikke gør det på den ene eller anden måde, så får man KUN vigtige update ( om nogen overhovedet)

Så et MUST for at få ALLE update, så SKAL den Xp aktiveres og godkendes som lovlig.

Det er ret håbløst, at vente de 30 dage microsoft inden aktivering, som de tilbyder ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2017 - 19:49 #25
Har prøvet dette tip her for godt et års tid siden hvor det stadig virkede med hensyn til opdateringer.
https://betanews.com/2014/05/26/how-to-continue-getting-free-security-updates-for-windows-xp-until-2019/
Det var en 32 bit Windows pro sp3 jeg gjorde det på. Er i tvivl om det virker på Home udgaven
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2017 - 19:50 #26
Windows XP pro sp3 skulle der jo selvfølgelig stå :-)
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 20:52 #27
Det hjalp ikke at hente firefox istedet :(
Avatar billede milter Ekspert
29. marts 2017 - 20:54 #28
@} lelle1987.

Det burde være ligegyldigt, hvilken browser du bruger. Både IE8, Chrome, og Firefox virker på min XP-Pro SP3 maskine.

Bruger du Wi-Fi for at skabe forbindelse fra din iPhone til din Acer? Og hvis du gør, kan så se din iPhone i tilgængelige netværk?

Prøv at kigge her:

http://smallbusiness.chron.com/connect-iphone-windows-xp-pc-54037.html

Og så kan jeg huske, at jeg flere gange har haft problemer med at få internetforbindelse på XP-maskiner, fordi jeg havde installeret en firewall (i mit tilfælde ZoneAlarm), før jeg forsøgte at komme på nettet. I alle tilfælde kom der hul igennem, efter jeg havde afinstalleret firewallen fuldstændigt.
Avatar billede Mikael Ekspert
29. marts 2017 - 20:55 #29
# 27 ER det en sp 3 du har ??? Ellers har jeg både sp2 og sp3 liggende til fri download. De er næsten ikke til at finde mere  online;)
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 21:05 #30
Jeg har ikke andre firewall end den der hører til computeren..

Og har gendannet computeren helt. og nu hentet firefox, og der er stadig forbindelse , men kan stadig ikke gå på nettet ..
Det plejer altså ikke at være så svært :p Blir snart skør..
Avatar billede milter Ekspert
29. marts 2017 - 21:36 #31
@}lelle1987.

Hvad mener du med "og der er stadig forbindelse , men kan stadig ikke gå på nettet" ..  Hvad siger fejlbeskeden? Kan du se din iPhone på Aceren?

Prøv at forklare nøjagtigt, hvordan du prøver at få internetforbindelse fra din iPhone til din Acer, dvs. wifi, usb eller bluetooth.

Har du prøvet en kablet forbindelse?

https://stofa.dk/sites/default/files/windows_xp_wireless.pdf
Avatar billede lelle1987 Novice
29. marts 2017 - 21:46 #32
Ja, jeg har forbindelse mellem iphone og acer , og acer'en viser at der er forbindelse og det er udemærket med 5streger.. Men kan ikke komme på nettet, som at bruge evt google.

Jeg har ikk mulighed for kabel ..
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 09:30 #33
Et er at du har 5 streger på dit wiifi. Men er der hul igennem til internettet ??

Eller får du et gult X mellem din Iphone (som hotspot) og internettet ??

http://i.imgur.com/NMsM5Ih.png
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 09:40 #34
Der er ingen gule X .. Bruger det lige nu på min egen computer, og der virker det helt fint..

Har også prøvede med min mor's netværk, og der kommer også forbindelse, men kan stadig ikke gå på nettet..
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 09:45 #35
Jeg tænker på.. Du skriv at du havde gendannet den til fabriksindstillinger.

Så jeg tænker på om du med den fabriksindstilling ( XP ) KUN har fået en SP1 eller SP2 ??
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 09:51 #36
Ved ikk het hvad sp1-2 eller 3 er ? :)
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 09:58 #37
SP er de opdaterings pakker som microsoft har udgivet.

De fleste ældgamle XP installationer kom med kun SP1. Så udgav de senere pakkerne sp2 og senere sp3.

Prøv at højreklikke på "computer" og vælg "egenskaber" Der BURDE du kunne se aktuel Xp og hvilken SP du har. SP vil stå som fx. "service pack 1, 2 eller 3"
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 10:01 #38
Det er sp3, den har..
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 10:07 #39
Hmm. Så er jeg næsten løbet tør for ideer ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 10:09 #40
Det lyder ikke godt..
Men forstår det heller ikke selv , sys det er meget mærkeligt, når den har virket upåklageligt indtil jeg ryddet op på den, og solgte den ..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 10:13 #41
Et lille fejt trick, der en gang imellem virker - gå ind i enhedshåndteringen, og slet netkortet (det trådløse i dette tilfælde).

Genstart maskinen, og geninstaller driveren til netkortet (burde ske automatisk). Det vil "nulstille" eventuelle fejlkonfigurationer i netværksopsætningen.

Et andet muligt brugbart tip - hvis din maskine faktisk er på internettet, er det muligt at "ikke-http" programmer kan hente data direkte.

Prøv derfor at hente WsusOfflineUpdate på http://download.wsusoffline.net/
Du skal ned og have fat i den gamle v8.9 for at få en XP kompatibel udgave. Pak den ud på din XP maskine, og marker XP Dansk under "Legacy" fanen. Så vil den hente alle udestående XP opdateringer.

Den bør du dog kun bruge, hvis ikke den almindelige Windows opdatering virker...
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 10:19 #42
Jeg har KUN et forslag tilbage.. Men som jeg selv har måtte anvende på nyinstalleret XP maskiner.

Ofte har jeg oplevet, at efter en ren Xp installation, så har jeg manglet drivere til både LAN og wiifi. Og så er man ret lost mht. at gå på nettet og få nødvendige drivere eller update.

Så jeg har købt en sådan billig usb/wiifi plug. Det skal klart lige installeres med medfølgende CD skive. Men det virker perfekt.

Nu har din lille acer vist ikke CD/DVD drev. ( Jeg har en magen til )
Så løsningen er bare (på en anden maskine med drev) at kopier den installations CD over på en usb dongle, og installere derfra.

PS!!! Ofte betyder den løsning, at NÅR der er hul til nettet, så kommer de nødvendige drivere via update. Og efterfølgende er den lille usb wiifi overflødig.

Fx: https://www.avxperten.dk/traadloest-netvaerkskort-usb/traadloest-usb-netkort-a-150mbps.asp?utm_source=MerchantAVX&utm_medium=cpc&utm_campaign=245&gclid=Cj0KEQjw2fLGBRDopP-vg7PLgvsBEiQAUOnIXNqDA-Ub_j0ZiODwxbR786vWUtUkxbFqqNOyd0CWwPEaAtok8P8HAQ
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 10:30 #44
#41 jeg prøvede at slette, men det virkede ikke..

Så nu prøver jeg den anden løsning du skrev, så jeg kan få opdateret .
For windows update virker ikke, uden net.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 10:37 #45
#44 Efter at have slettet som beskrevet i #41, og have genstartet så burde du få 2 muligheder.. Driveren skal ikke søges på nettet.. Så sæt hak i "nej ikke denne gang" og næste. Og her forsøger du " søg automatisk".. HVIS der i forvejen ligger en egenet driver på computeren, så installeres denne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 10:40 #46
Prøv iøvrigt lige at starte en kommandoprompt op, og skriv IPconfig [enter]

Står der en korrekt IP adresse i både IP, Gateway og Subnet Mask? - skriv dem evt. ind her.
Er der fejl i netværksopsætningen, kan vi muligvis se det ud fra disse info.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 10:42 #47
Griner.. HVIS du ikke får skidtet til at virke. Hvad skal du så have for den Acer ??
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 10:47 #48
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks                :
IP-adresse                                                  : 192.168.43.142
undernetmaske                                          :  255.255.255.0
Standartgateway                                        : 192.168.43.1

Er oplysningerne den giver mig.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 10:48 #49
#Lelle Er du sikker på, at du i "enhedshåndtering" absolut ingen gule udråbstegn har.

Ingen "ukendte" eller fx. et ud for "netværkskort" (vil typisk stå øverst under "enhedshåndteringen" )
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 10:48 #50
#47 fik 360kr for den, af nuværende køber, men får jeg den ik til at virke, skal hun selvfølgelig have pengene igen :)
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 10:50 #51
#49 Jeg er helt sikker, har endda kigget alle igennem, og der er ingen tegn på noget er unormalt..
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 10:55 #52
Hvis det hjælper, kan se den bliver ved at poppe op med, at netværket er tilsluttet, nede i højre hjørne..
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 10:58 #53
Jeg ville stadig smide 45 kr + lidt porto efter en wiifi plug.

Uanset hvad, så er den i modsætning til den der sidder indbygget sikkert noget hurtigere.

Jeg er sikker på at den efter installationen giver dig net ;) ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 11:03 #54
Jeg har hentet driver til de to netværksdriver, igennem acer's hjemmeside.. Men det virker stadig ikke.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 11:10 #55
#54.. Jeps fint. Men som jeg husker det så kan man via Acer (og andre) online kører en test af systemet.. Og hvor man efterfølgende får rettet evt. fejl.

MEN MEN.. Det kræver naturligvis at pågældende computer ER på nettet. Og det kan den ikke for nuværende ;)

Så IGEN.. Køb en usb wiifi og kom på nettet. Og så lade acer fejlfinde online. ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 11:18 #56
IP adresse informationerne tyder nu på, at alt er som det skal være - netværksadapteren virker, og har forbindelse til netværket.

Hvilken fejl dør browseren med? - hvad skriver den på skærmen?

Der er en lille mulighed for en "falsk" DNS server - i så fald vil browseren brokke sig over DNS.

I så fald, så prøv at sætte 91.214.22.68 ind i browseren - det er IP adressen for ekstrabladet...
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 11:38 #57
Nu har jeg lige set på Acer´s hjemmeside.. Og ja.. De HAR et "detect" program til acer one model ???
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 11:45 #58
Den skriver under "flere oplysninger"

Dette problem kan skyldes flere ting, inklusive:
- Internetforbindelsen blev afbrudt.
- Webstedet er ikke tilgængeligt i øjeblikket.
- Der kan ikke opnåes forbindelse til med DNS-serveren
- DNS-serveren har ikke listepost for webstedets domæne.
- Hvis det er en HTTPS-adresse , skal man gå ind og se om SSL og TLS er aktiveret.
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 11:45 #59
Og virkede heller ikke med EB ip-adresse..
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 11:51 #60
#57 hvad skal det detect program gøre? Hentede det, og trykkede på wireless, og der skete ikke ret meget..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 11:54 #61
Hmm - det lyder efterhånden sært.

Har du slet ikke mulighed for at prøve på et andet netværk?

Det lyder mest som om det er selve netværket der ikke kan bruges - af en eller anden grund.
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 11:58 #62
Jeg har prøvet mit eget, og min mor's..
Køberen har også prøvede med hendes og vidst også med LAN , og det er det samme , vi kan ikke få hul igennem til browserne..
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 12:02 #63
#57 Nej klart.. Du har jo ikke net pt. ;)
Avatar billede milter Ekspert
30. marts 2017 - 13:02 #64
Har du kigget på muligheden for manglende understøttelse af kryptering, som jeg foreslog i #14?
Avatar billede milter Ekspert
30. marts 2017 - 13:24 #65
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 13:33 #66
Hov for pokker da.. Pludselig fik jeg en tanke da jeg læste #65.

Har du tjekket dato og årstal i Xp og evt. i bios ???

Har før oplevet at den af ukendte grunde pludselig står til engang i stenalderen.

Og så går der helt kuk i bl.a. certifikater der ikke godtages. Og dermed NUL internet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. marts 2017 - 14:00 #67
"Nulstille DNS Server"
Du kan også prøve i en kommandoprompt at skrive:
ipconfig /flushdns og se om det hjælper.
**
Hvis alt svigter:
Kør følgende kommando i en administrator prompt :
NETSH WINSOCK RESET
Genstart og forbindelsen er der igen ! (Burde være...)
NOTE:
netsh winsock reset is useful command that you can use in Microsoft Windows to reset winsock catalog back to default setting or clean state. You can try this if you are having following Internet access or networking problems but still failing to resolve the problem after trying all other suggestions.

Disse forslag har jeg ikke selv prøvet, så de er på eget ansvar. Men du har jo ikke så meget at miste:-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 14:03 #68
Ja, hvis dato/tid/tidszone ikke passer, er der mange ting der ikke virker korrekt på nettet. Ja, det kunne godt være problemet, og er i hvert fald let at tjekke.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 14:06 #69
#68 Ja hvem h.... kikker lige på klokken og dato/år ??? ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 16:06 #70
#64 nej fik vidst overset det.. det vil jeg prøve at gøre..

#66-#68-#69 jeg har indstillet klokken til dags dato, den stod til 2002 inden..
Skal jeg sætte den tilbage til 2009, hvor driverne er til?

#67 det vil jeg prøve efter.. Men er der forskel kommandoprompt og administrator Prompt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2017 - 16:45 #71
Du skal altid køre med dags dato.

Det er et spørgsmål om tiliden til dine rodcertifikater - internet sider vil ikke kendes ved dig, hvis dine certifikater ikke er gyldige - og de er de ikke, hvis du ikke kører med dags dato.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 16:45 #72
Nej sæt endelig til korrekt dato og klokkeslet som det er NU ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 16:53 #73
Muligvis er en genstart nødvendig.. Evt tjek tiden i bios.

Genstart, og hold F2 tasten nede når skærmen bliver sort under genstarten.

I Bios tjekker du om der er korrekt dato. Og retter til NU, hvis den er forkert.

Husk at gemme ændringen via F10 tasten. ;)
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. marts 2017 - 17:31 #74
Ad #67
Administrator promt har flere rettigheder.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 19:19 #75
Det er lidt sjovt at den Acer har fungeret på nettet.

At datoen stod til år 2002 KUNNE  skyldes 2 ting.

Enten fabriksgendannelsen til oprindelige XP.

Eller et SVAGT bios batteri, der ikke er helt dødt, men stærkt på vej.
Men så PLEJER der at komme en meddelelse om det, når computeren startes. Hmm
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 20:03 #76
Bio står med rigtigt klokkeslet.
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 20:19 #77
#67 ingen af delene virkede..
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 20:34 #78
Aner ikke om det virker. Men ??

Prøv at geninstallere de drivere til Lan og Wiifi som du engang hentede fra Acer.

Nu hvor computerdato/år står korrekt
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 20:37 #79
Det stod også korrekt før :)

Men nu prøver jeg lige med usb via tlf, om det virker..
For så ka det vel være det fordi den kryptering ikke går igennem til computeren, eller hvad man nu skal kalde det :)
For læste at man evt ku købe en trådløst usb netkort, i den dur..
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 20:38 #80
Byder 300 kr for den inkl porto ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 20:40 #81
Det blir sku en dyr porto ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 20:43 #82
Ja men leg videre.. Jeg er 99,99 % sikker på, at du får hul igennem til nettet med den omtalte wiifi/usb plug ;)

Fordi den kan køre sit eget liv ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 20:46 #83
Jeg er ved at få spat - en skam jeg ikk bor i etage bygning, for så var den nok røget ud af vinduet :p Nu rammer den bare græsset..
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 20:49 #84
#83.. Det er en af de gratis glæder ved at være computernørd ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 20:53 #85
Ja, tydeligvis..

Men med hvor stor garanti, tror du/i at en wifi/usb hub vil virke?
For det er lidt mange penge at smide efter sådan en, hvis det så ikk virker.. :)

Men Mikael, du ka få den for 300kr plus porto ;) Så taber jeg kun 60kr.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2017 - 21:30 #86
#85 Vær nu ikke en fedterøv.. På det link jeg gav dig, så koster den vist 68 kr inkl. porto.

Som sagt så er jeg 99,9 % sikker på at den giver net.
Fordi at man under installationen kan vælge om medfølgende software skal bruges. Eller om windows skal anvendes.

JEG har haft megen glæde af den plug. Især når jeg er løbet ind i samme problemer som du er.
Avatar billede lelle1987 Novice
30. marts 2017 - 21:33 #87
Jeg så dem kun til 175kr ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
01. april 2017 - 14:47 #89
Så de herre, så kom jeg på nettet.. Med en wifi/usb stik ..
Meeeeeeen, jeg kan f.eks ikk gå på den her hjemmeside, eller ekstrabladet.,
Google og Facebook går den indgå..

Den kommer med en meddelese nede i hjørnet , at der opstod en fejl.. Hva nu det for noget?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. april 2017 - 15:41 #90
Det kommer lidt an på, hvad fejlmeddelelsen siger, og hvilken browser der siger det. Prøv at klikke på meddelelsen...
Avatar billede lelle1987 Novice
01. april 2017 - 16:07 #91
Prøver jeg lige senere :)

Har lige 135 opdateringer der skal indstalleres ..
Avatar billede Mikael Ekspert
01. april 2017 - 16:48 #92
Der plejer at være 250-300 update EFTER installation af Xp sp3 ;)

Hent alt. Ikke kun vigtige men også update til hardware og software.

Bliv ved med at søge manuelt indtil der ikke er flere på update.

Der er lige en lille krølle. HVIS din installation af hentet update går istå, så luk og genstart computeren. Og efter genstarten, så laver du en ny manuel søgning på update.

Jeg er ikke sikker, men årsagen er muligvis de mange, mange update. Og visse skal lige installeres inden de næste kan.

Vær obs på Explore. Der BURDE kommer en update til version 8, som er sidste anvendelige på en XP sp3 ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
01. april 2017 - 16:53 #93
Og hold skarpt øje med din dato og ISÆR årstal ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
03. april 2017 - 15:47 #94
Hvad med en update lelle1987 ;)

Hvad nyt er der efter alle dine update er hentet og installeret ????  ;)
Avatar billede lelle1987 Novice
05. april 2017 - 13:14 #95
Jeg prøver stadig og søge efter Updates..

Men har stadig lidt bøvl med at kunne gå ind på nogen hjemmesider..

Sorry, for de lange svar tider, har været lidt presset med renovering af lejlighed ?
Avatar billede Mikael Ekspert
05. april 2017 - 13:26 #96
Tjek om du har Java.. Og hvis, om den evt. er for gammel. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
05. april 2017 - 13:28 #97