Avatar billede Therkildsen Praktikant
30. marts 2017 - 09:46 Der er 24 kommentarer

Facebook Messenger virker ikke længere på min Nokia Lumia 640

Hej,
Til min store overraskelse fik jeg denne besked, da jeg ville tjekke indbakken i Messenger på Nokia Lumia 640 i går.
" Vi er kede af at måtte fortælle dig, at fra dags dato, 29.marts, understøttes beskeder ikke længere i den version af appen, som du bruger i øjeblikket. For forsat at kunne sende sende og modtage beskeder fra Facebook på din telefon skal du opdatere din Facebook-app til den nyeste version"
Det tilsendte link virker ikke, og jeg har også forsøgt, at geninstaller både Facebook og Messenger appen på min telefon, men uden held. Messenger appen er helt tom- foruden den førnævnte besked, der står den venter på netværk. Facebook virker fint nok i sig selv. Håber på hjælp til en noob :)
Mvh. Daniel
Avatar billede Lasse Andersen Praktikant
30. marts 2017 - 11:02 #1
Jeg har samme problem på mine Nokia Lumia.
Håber nogen kan hjælpe mig videre også
Mvh
Lasse
Avatar billede klt Seniormester
30. marts 2017 - 11:57 #2
Avatar billede Mikael Ekspert
31. marts 2017 - 08:54 #3
I artiklen ovenfor står der bl.a.
Citat:
'For at fortsætte med at sende og modtage beskeder fra Facebook på din telefon, opdatere din Facebook-app til den nyeste version.'

Men hvor findes den nyeste version ???
Avatar billede Kirsten Andersen Praktikant
03. april 2017 - 10:09 #4
Hejsa. jeg har akkurat samme problem, og er frustreret. Spændt på, om nogen finder en løsning
Avatar billede Invictus Novice
03. april 2017 - 12:11 #5
Tilslutter mig ovennævnte kommentarer - det er frustrerende. Har en Nokia Lumia 625. Kunne de i det mindste ikke medsende et link som virker og som udførligt beskriver hvilke mulighede man så har for Messenger !
Håber også at der kommer et indlæg med hvad vi kan gøre for at få Messenger tilbage på tlf.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. april 2017 - 12:24 #6
En bekendt havde adgang til at opdater fra 8.1 til 10 på hendes smartfon.

Det virkede ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
03. april 2017 - 12:31 #7
Avatar billede Kirsten Andersen Praktikant
03. april 2017 - 12:44 #8
LØST!!! I skal hhente/ downloade Upgrade advisor på Windows store. Den undersøger om mobilen kan hente windows 10. Hvis den kan og der er plads nok, så henter den det, og klarer resten. Det tog en times tid. Hent messenger igen på store etc
Avatar billede philip.gates Praktikant
03. april 2017 - 14:46 #9
Hi Kirsten,  I skal bare være obs på at ikke alle telefoner kan brug din løsning - Min Nokia Lumia 920 virker ikke.
Avatar billede Invictus Novice
04. april 2017 - 07:48 #10
Korrekt Phillip. Har en Nokia Lumia 625 hvor der heller ikke er lavet en opgradering til Windows 10. Hvorfor laver de opgradering til nogle og ikke til andre - fatter det ikke. Hvad gør vi så ? Har forsøgt at kontakte Microsoft DK men det er total umuligt at komme igennem på både tlf. og mail. Man skal så mange steps igennem at det er helt vanvittigt og i sidste ende beder de om betaling for servicen - Utroligt !!
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
05. april 2017 - 20:37 #11
Jeg har det samme problem på min Lumia 720. Følger interesseret med her.
Avatar billede Heidi Jørgensen Praktikant
05. april 2017 - 23:32 #12
Sammen problem med min Nokia Lumia ? følger også lige med på denne tråd
Avatar billede Lise S Praktikant
10. april 2017 - 16:52 #13
Samme problem på Lumia 925. Jeg har søgt support mange steder bla. microsoft dk hvor en flink fyr prøvede at hjælpe selvom det var udenfor deres område. Men derigennem kom jeg til support.B2X.com hvor jeg betalte for en meget omstændelig support, der afstedkom et råd om, at jeg skulle opgradere til Windows 10. Det er desværre ikke muligt på min mobil, og han lovede at deres "expert team" ville vende tilbage på et senere tidspunkt. Det er dog ikke sket her 3 dage senere.
Så jeg leder stadig efter en løsning.
Avatar billede Poul Praktikant
10. april 2017 - 20:14 #14
Lumia 640 følger nysgerrigt og håber på en hurtig løsning :-)
Avatar billede Lise S Praktikant
11. april 2017 - 15:17 #15
Det er lige lykkedes mig både at sende og modtage beskeder på Messenger via min hotmail på min Nokia Lumia 925 med windows 8. Jeg får notifikationer på Hotmail, når der er beskeder på Messenger. Når jeg åbner en besked der, kan jeg klikke på åbn messenger - som så virker, så jeg både kan sende og modtage beskeder. Det må jo så være fordi det ikke kører via appen? Håber det kan hjælp jer andre...
Avatar billede Susan HH Praktikant
14. april 2017 - 13:24 #16
Samme problem her med min Nokia Lumia 925.......
Avatar billede Katinka Olesen Praktikant
20. april 2017 - 12:43 #17
Min mobil understøtter ikke windows 10 ..på min nokia lumia 625  hvad gør jeg så skal jeg købe en ny mobil ..det er faktisk lidt frustrerende da jeg bruger messenger meget i min hverdag
Avatar billede karsten k Praktikant
24. april 2017 - 20:03 #18
Jeg har en Lumia Nokia 630 med Windows 8.1
Messenger har fungeret perfekt i mere end et år.
Nu kan jeg ikke længere modtage Messenger-beskeder og jeg kan heller ikke opdatere Facebook. Har allerede den nyeste version.

Hvor er det dog bare frustrerende! Hvordan med de mange beskeder, jeg allerede har liggende i Messenger? Dem går jeg jo formodentlig glip af, hvis jeg køber en ny mobil eller prøver at flytte til en anden mobil.
Det er virkelig dårligt Microsoft!!!
Og så er det ekstra frustrerende, at man skal bede sine kontakter om at sende SMS'er fordi man ikke kan læse deres beskeder sendt med Messenger!
Avatar billede Lise S Praktikant
25. april 2017 - 07:54 #19
Prøv at se min kommentar fra 11. april om at gå via hotmail - tror den kan hjælpe dig. Og hvis du går på Facebook/Messenger på en computer fungerer alt som det plejer og du kan se dine gamle beskeder.
Avatar billede Lise S Praktikant
30. april 2017 - 20:42 #20
Det virker også at gå på internet explorer på mobilen og så logge på Facebook der.
Avatar billede Karsten A. Krabbe Praktikant
30. april 2017 - 21:54 #21
Jeg kunne sagtens installere Hotmail. Så fik jeg nogle et-linjes-beskeder. Men ikke noget der mindede om Messenger. Ingen billeder el. lign. Messenger fungerer fint på pc via Facebook.
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
30. april 2017 - 23:23 #22
Jeg fik også løst problemet på min Lumia 720 Windows 8, ved at trykke på link i mail.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
20. september 2017 - 15:04 #23
Nokia Lumia 640 med Windows 8.1 er noget grusomt skod.

Det er mobilmarkedets største misforståelse. Der er en sværm af app'er, der ikke kan køre på platformen og Messenger virker altså heller ikke - og dog! Der er en "Lite"- udgave. Den har jeg fået til at virke. Den bliver godt nok forstyrret af en del reklamer, men hellere det end ingenting. Det er jo komplet latterligt, at den ikke kan køre på telefonen, når den virker fint på min pc.

Det er så sølle af Microsoft. De raver så mange penge til sig og så blæser de alle kunderne på Nokia Lumia-telefoner en lang march.

Jeg skulle aldrig have lyttet til Telia, da jeg købte min nye smartfon der. Jeg er edder rasendende over, at jeg har ladet mig bondefange på den måde.

Se også
https://www.computerworld.dk/art/238875/efter-katastrofale-salgstal-microsoft-stopper-med-at-saelge-lumia-smartphones

Når nogen finder en løsning på alle de problemer, der er med disse telefoner, så lad venligst os andre det vide.

På forhånd tak.
Avatar billede Bourbonindk Praktikant
30. oktober 2018 - 16:28 #24
Bruger bannet

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin