Avatar billede Nadia1957 Praktikant
31. marts 2017 - 21:28 Der er 16 kommentarer

USB-nøgle

Jeg havde glemt min USB-nøgle på biblioteket. da jeg kom hjem opdagede jeg det og ringede til biblioteket ca. 20 min efter og fortalte dem det. De fandt min USB nøgle og ville gemme den. Da jeg har tjekket efter på min USB nøgle senere i aften har jeg opdaget at den er helt tom!
Hvilket jeg ved med 100 procent at det var den ikke fra starten!
Der var både vigtige arbejdsfiler og personlige filer på den.
Har tænkt mig at tage derover i morgen og få et svar, men hvad hvis de har slettet filerne??? Hvordan finder jeg dem igen, Den står jo helt tom nu!
Er der nogen der kan hjælpe eller komme med et forslag, hvad jeg skal gøre?

Tak på forhånd.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. marts 2017 - 22:04 #1
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. marts 2017 - 22:26 #2
Mac versionen er åbenbart ikke gratis.
Avatar billede Nadia1957 Praktikant
31. marts 2017 - 22:39 #3
Hej Finn,

Tak for hjælpen, Men jeg tør ikke røre den nu, Den står helt tom
Der står ingen filer på den, som om den har været tom fra starten af. Jeg vil spørge dem fra biblioteket, hvad der er sket og så prøve din løsning.
Jeg håber at det vil hjælpe ellers skal jeg betale for at finde filerne? Ved du noget om det.

Mvh

Nadia
Avatar billede Nadia1957 Praktikant
31. marts 2017 - 22:51 #4
FinnRasmussen. Jeg har lige været inde på siden, det står med at det koster 149 kr. for shipping, shipping af backupdisken ? Jeg er SLET ikke computer ekspert på nogen måder.
Tænker at jeg måske kan fysisk aflevere den til nogen, så de kan finde filerne frem, hvis det da overhovedet er muligt.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2017 - 00:06 #5
Har du prøver, i denne PC, at se om det vises, at der er brugt noget af pladsen på USB flashen. Er der det, må der stadig ligge data på.
Der kan nemlig ske det, at hvis man fjerner en USB flash, uden at bruge sikker fjernelse, at partitionstabellen mistes.
Hvis det er problemet kan det ofte løses. Programmet MiniTool kan gendanne tabellen automatilsk.
Man går ind i Wizard for oven og vælger Partition recovery wizard.
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Avatar billede kurtba Ekspert
01. april 2017 - 00:41 #6
Biblioteket  kan næppe hjælpe dig. Jeg nægter at tro på, at de har slettet filerne. Der er nok nærmere sket det, som Valby1 beskriver. Du lyder meget grøn ang. it, så find en med bare lidt forstand. Bor du i nærheden af 4800, kan jeg nok hjælpe dig.
Det vigtigste nu, er at der absolut ikke skrives noget på disken, da det kun vil gøre skaden større. Behandles usb stikket rigtigt, vil filerne med stor sandsynlighed kunne findes frem igen. Bruger du alm. pc eller en mac? Det er væsentligt at vide for at rådgive dig.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
01. april 2017 - 07:52 #7
#4
Det ser ud til at jeg har henvist til noget, som kræver betaling. Det er ikke nødvendigt.
Recuva til pc fås i en gratis version.
Selv om du bruger en Mac computer, kan en Windows-bruger i nærheden stadig hjælpe med at gendanne filerne. Filsystemet på usb-nøglen er sandsynligvis FAT32 og det kan håndteres af både Mac og Windows.
Avatar billede Nadia1957 Praktikant
01. april 2017 - 11:52 #8
Valby1 Tak for hjælpen, må se om jeg kan finde ud af det eller spørge nogen der kender noget til det.

Kurtba Det er en helt almindelig bærbar jeg bruger. Lenovo  T540p.
Jeg har tjekket igen Det er som om filerne kommer og går.
4800 ligger lidt for langt væk, hvor jeg bor. Ellers tak for hjælpen. Pænt af dig.

FinnRasmussen Ja, det er korrekt der står FAT32 på den nu.
Tænker jeg må finde nogen på nettet jeg kan aflevere den til.  Æv altså.

Tak for hjælpen trods alt.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2017 - 14:27 #9
Du skal ikke aflevere den til nogen. Det tager normalt få minutter at gendanne hvis der er noget at hente, så enten hos dig, eller vær tilstede og følg med i arbejdet. Det er jo ikke meningen, at evt private data kan kopieres af en fremmed.
I helsingør-området har vi specialister, der kører ud og laver den slags - fx https://www.jumboshop.dk/infocontact.aspx
Avatar billede kurtba Ekspert
02. april 2017 - 02:29 #10
Nadia1957 - jeg sender dig en privat besked med tilbud om, at jeg evt. fjernstyrer din pc og forsøger at redde filerne. Så kan du jo tage mod tilbuddet eller ej. Jeg har filredning utallige gange.
Avatar billede Mikael Ekspert
02. april 2017 - 10:28 #11
#10 Super. En redning via fx. Team Viewer kunne være en super måde ;)
Avatar billede Nadia1957 Praktikant
02. april 2017 - 21:26 #12
Hej alle. Tak for alle de respons. Det er rigtigt pænt af jer. Hold da op, i er godt nok hjælpsomme. Sætter jeg pris på.

Kurt. Tak for beskeden og hjælpen, jeg har også sendt dig en besked.

Mvh

Nadia
Avatar billede kurtba Ekspert
02. april 2017 - 23:06 #13
Prøv at sende besked igen, idet jeg ikke har modtaget noget.
Avatar billede Nadia1957 Praktikant
02. april 2017 - 23:40 #14
Hej Kurtba.
Har lige sendt beskeden igen.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. april 2017 - 22:26 #15
Beskeden ender åbenbart i cyberspace, for den når i hvert fald ikke frem til mig.
Send i stedet direkte til kurtanospam@gmail.com.
Mailadressen er nøjagtig som den står.
Avatar billede Nadia1957 Praktikant
04. april 2017 - 13:35 #16
Hej igen Kurt,

Det var dog mærkeligt. Jeg sender en mail til dig.

Mvh

Nadia