Avatar billede knowman Juniormester
05. april 2017 - 00:03 Der er 4 kommentarer

Ekstern harddisk vil ikke starte

Jeg har to gamle, eksterne harddiske, som jeg gerne vil hive nogle data ud fra. Jeg bruger det samme tilslutning til strømforsyning (de flade stik, der går ind i selve harddisken, og stik til strøm og usb), til begge disse harddiske. Jeg har for år tilbage med succes kunnet læse fra harddiskene på denne måde Men nu reagerer de begge på samme måde: de starter op (man kan høre, den begynder at spinde), men efter 10 sek. slukker de igen. De gør på præcis samme måde, begge disse to harddiske. Dioden på elektronikken lyser, når man sætter strøm til, og blinker 3 gange hurtigt, hvorefter de slukker.
Hvad kan der være galt?
Mvh Peter.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2017 - 00:52 #1
Hvis du har sat dine HDD til en USB3 indgang, så prøv med USB2.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2017 - 00:57 #2
Ps. Du kan også prøve at opdatere USB3 driverne og genstarte.
Går ud fra, at alt til USB er sat til. Så vidt jeg husker er der noget som hedder "Legacy"
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
05. april 2017 - 06:49 #3
Prøv at tilslutte diskene til en anden computer. Hvis ikke selve diskene fejler noget så tyder en ned lukning efter 10 sekunder på at der ikke kommunikeres med diskene. Herefter går den SATA til USB bridge du benytter i standby.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2017 - 15:12 #4
Hvis du har mod på det, så kan kabinettet til en ekstern disk åbnes, og selve harddisken tages ud. Denne er forsynet med ganske almindelig SATA-stik og strømstik. Hvis computeren er stationær, kan kabinettet åbnes, og vha. et SATA-kabel forbindes harddisken til computeren, samt forbindes strømstikket til en ledig forbindelse fra strømforsyningen. Husk at slukke strømmen inden operationen. Er der derimod tale om en bærbar er denne mulighed ikke tilstede.