Avatar billede summer Mester
05. april 2017 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Denne fil har ikke et tilknyttet program.......

Windows 10 Home
Siden en windows 10 opdatering, eller tilfældigt? Har jeg haft et irriterende problem. Ingen af mine mapper kan åbnes med normalt venstreklik. Når jeg gør det får jeg denne fejl: Denne fil har ikke et tilknyttet program...... (Se http://imgur.com/a/Nk3IF )
Når jeg så højreklikker får jeg bl.a. følgende muligheder, som ikke var der før fejlen: cmd og powershell (Se http://imgur.com/a/uK8E3 ) Her kan jeg så vælge åbn og mappen/mapperne kan åbnes og jeg kan venstreklikke på de enkelte filer.

Jeg har prøvet at afinstallere de seneste opdateringer: 4015438, 3150513, men 4013418 får jeg ikke lov at afinstallere. Jeg har så prøvet systemgendannelse. Ingenting løser problemet.
Håber på en hjælpende sjæl.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2017 - 11:06 #1
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
pil ned til 'Download' og hent - der er det gratis.
Start programmet - i bunden af vinduet står, at den gerne vil starte i fejlsikret tilstand - klik der (det giver programmet flere rettigheder og det går hurtigere). Når pc er genstartet så start programmet igen. Bare spring direkte til fanebladet 'backup' og lav en kopi af registreringsdatabasen og lav et gendannelsespunkt. Derefter næste faneblad 'repair' og start det. Der er så en liste med det, den foreslår ud fra din win-version - bare lad det være og kør som den foreslår.
Når den (efter en rum tid (½ time eller mere)) er færdig så genstart pc, test, og afinstaller programmet (det er vi færdige med, og du skal alligevel have en frisk version med nyeste koder hvis du får brug for det en anden gang).
Avatar billede summer Mester
05. april 2017 - 11:27 #2
Det prøver jeg..
Avatar billede summer Mester
05. april 2017 - 11:29 #3
Det prøver jeg
Avatar billede summer Mester
05. april 2017 - 11:41 #4
Den scanner nu
Avatar billede summer Mester
05. april 2017 - 14:03 #5
Fantastisk program. Det løste problemet.
Avatar billede summer Mester
05. april 2017 - 14:04 #6
Fantastisk. Problemet er løst.