Avatar billede Kenny_P Novice
05. april 2017 - 18:34 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

windows 10

Hej
Er ved at lave en ren installation på en bærbar som i forvejen har W10 efter den blev opgraderet gratis fra W7.Har hentet og lagt W10 iso filen på et usb.Det går godt indtil der hvor man vælger nogle forskellige indstillinger som håndskrift input med mere,altså et godt stykke inde i installationen.Efter jeg trykker næste kommer der en blå skærm med skriften "vent et øjeblik" og en hvid cirkel der kører i ring og så sker der ikke mere.
kan det have noget at gøre med min hardisk som der skal laves noget ved,grunden til den nye installation var pga problemer med at få bootet op.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2017 - 18:38 #1
Opgradering er en dårlig ide. Gem dine personlige data på et andet medie. Slet den gamle installation og begynd forfra med en ren ny windows 10 installation.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2017 - 18:43 #2
Ja det kan tage en del tid med en ren installation der ligger en hel del opdateringer og venter!
Avatar billede Kenny_P Novice
05. april 2017 - 18:49 #3
det er det jeg er igang med, at lave en ren installation.Er ikke ved at opgradere.

Hvor lang tid vil du du sige den skal stå der med vent et øjeblik? lod den stor i 2 timer igår uden der skete noget.
Avatar billede Kenny_P Novice
05. april 2017 - 18:50 #4
hvordann sletter jeg den gamle version?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2017 - 18:53 #5
Har du prøvet at springe Netværks opkoblingen over og ventet til du er på Skrivebord?
og så først derefter koble på nettet.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2017 - 19:13 #6
Når du kommer til her hvor du skal vælge disk.
https://billedeupload.dk/images/QkgPB.png
Avatar billede Kenny_P Novice
05. april 2017 - 19:17 #7
hej nej det har jeg ikke prøvet.
jeg har ikke den option med avanceret drevindstillinger.
Avatar billede Kenny_P Novice
05. april 2017 - 19:20 #8
skal jeg slette mit drev eller formatere det.der er 3 drev som alle hedder 0 men bare partition 1 2 3 hvor af det ene er oem reserveret og det andet system reserveret.system er på 100mb mener  at have læst det skal være 350 men jeg kan ikke udvide det
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2017 - 19:46 #9
Når du har slettet hele disken og den står som Uallokeret og du trykker næste så opretter den selv den Partition.
Avatar billede posten Ekspert
05. april 2017 - 21:16 #10
#9 lige mine ord sådan gør jeg ved ALLE install
Avatar billede Kenny_P Novice
06. april 2017 - 17:59 #11
poko1 hjalp mig til løsningen.vente med at koble på nettet til efter installlation.

Der er et nyt problem,det ser ud til at windows update ikke virker, den bliver bare ved med at stå og hente og der sker ikke noget.Jeg kan ikke hente nye drivere.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2017 - 19:35 #12
Download the Windows Update Troubleshooter
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede Kenny_P Novice
06. april 2017 - 20:01 #13
tak kigger på det
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2017 - 20:22 #14
https://aka.ms/wudiag
Gem den og kør så. Du kan få brug for den igen!
Når programmet er kørt og fejl er blevet rettet skal du gå i indstillinger Vælge opdateringer og sikkerhed Vælg søg efter opdateringer.
https://billedeupload.dk/images/RUr39.png
Avatar billede Kenny_P Novice
06. april 2017 - 21:49 #15
hej
har kørt værktøjet og den har rettet en fejl tjenesteregistrering mangler eller er beskadiget.den siger det er løst.
jeg får ikke den mulighed på billedet med at trykke på anvend,der står luk værktøjet istedet.
har kørt søg efter opdateringer,men den leder stadig som den gjorde før.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2017 - 06:26 #16
Du kan roligt køre den igen det var derfor jeg skrev gem den! Den retter nogle fejl  som forhindrer den i at rette flere i første omgang og som så bliver rettet derefter.
Avatar billede Kenny_P Novice
07. april 2017 - 16:04 #17
har jeg skam også, den er igang med at opdatere nu :)
Avatar billede Kenny_P Novice
07. april 2017 - 18:11 #18
fået hentet opdateringerne og installeret og genstartet.nu kan jeg ikke tilgå opdateringer og sikkerd i indstillinger og der står opdater og luk eller opdater og genstart når jeg klikker på tænd/sluk knappen
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2017 - 18:29 #19
kør programmet https://aka.ms/wudiag igen og igen
Avatar billede Kenny_P Novice
07. april 2017 - 21:48 #20
tak poko er opdateret nu
Avatar billede Kenny_P Novice
07. april 2017 - 21:49 #21
er der nogle indstillnger eller noget du anbefaler at gøre efter installation af w10
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2017 - 22:38 #22
så var det sørme godt du kunne markere dig som løste dit problem :-(
Avatar billede Kenny_P Novice
07. april 2017 - 23:11 #23
hvad?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2017 - 23:26 #24
I #11 har du markeret dit eget svar som om det var dig der løste problemet !!! :-(
Avatar billede Kenny_P Novice
07. april 2017 - 23:45 #25
slap dog af mand, har skrevet det var dig der løste problemet og takket dig i tråden.Kunne det tænkes at jeg ikke ved hvordan systemet virker herinde?
og tror du det er tilfældigt at jeg markere det indlæg hvor der står det er dig der har løst det.
Ændrer det ikke nu siden du er så latterlig.
Avatar billede Kenny_P Novice
08. april 2017 - 00:37 #26
Here u go og tak for hjælpen