Avatar billede jesper . a Praktikant
06. april 2017 - 08:55 Der er 3 kommentarer

Nyt grafik kort ingen skærm billede

hej herinde på eksperten .

har et problem jeg håber i kan hjælpe med .

jeg har fået anskaffet mig et nyt grafik kort .

men når jeg har sat det til vil min skærm ikke reagere .

står bare ingen forbindelse og når jeg har det gamle grafikkort i som jeg bruger nu , virker det hele , mon i har nogle forslag om hvorfor det nye grafik kort ikke vil arbejde med min skærm .

jeg bruger hdmi i begge grafik kort , det gamle grafikkort tager kun imod hdmi kabel med en normal ende og en lille ende i den ende der skal i grafik kortet a den gamle . og den nye tager imod hdmi kabel der lige store i begge ender .

håber i kan hjælpe .
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. april 2017 - 09:18 #1
Har du tilsluttet evt  strøm kabler til grafikkortet ?
Hvilke grafik kort er det ?
Avatar billede jesper . a Praktikant
06. april 2017 - 09:25 #2
jeps købte en ny strømforsyning har sat det korrekt til . det er asus radeon rx480 4gb gddr5
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. april 2017 - 10:13 #3
Der står i specifikationer - udvidet:

Systemkrav
Yderligere krav 8 pin PCI Express-strømstikforbindelse

Jeg regner med at det er en 8 pin PCI Express-strømstikforbindelse du bruger.
Jeg har selv engang taget fejl og fik kun sat en 4 pin stilforbindelse til kortet, resultatet var at ingenting skete. Der er nemlig i nogle tilfælde to kabler med hver 4 pin, hvoraf jeg kun havde sat det ene til.