Avatar billede Martin5 Juniormester
06. april 2017 - 09:48 Der er 3 kommentarer

Byg selv comptuter eller køb en færdig, hvad kan svare sig?

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvad der bedst kan svare sig, at bygge en computer selv eller købe en ny et sted.

Det største spil denne computer skal trække er CSGO herunder skal den også kunne trække LOL, men går ud fra CSGO kræver mere, så det er nok det tungeste spil denne skal kunne trække pt.

Kan det overhovedet svare sig at bygge en selv, når kravene ikke er andet end at den skal kunne spille CSGO på max kvalitet??(Det må self også gerne være muligt at opgradere den i fremtiden).

Hvad tænker i de 2 løsninger individuelt vil komme til at koste mig?

På forhånd tak!
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2017 - 11:31 #1
Du behøver ikke bygge selv for at spare penge - det er typisk meget lidt der er at spare nu om dage.

Jeg bygger selv, men det er mere for at få præcis de dele og mærker jeg ønsker i min computer.
Avatar billede Martin5 Juniormester
06. april 2017 - 11:45 #2
Okay tak for svar!

Vil det være muligt at finde en computer der kan trække ovenstående til ca 4.000, så kan jeg altid opgradere i fremtiden?
Nogen ideer?
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2017 - 12:32 #3
Nok ikke i bedste grafik, men du vil sagtens kunne finde en der kan køre dem

I prisklassen så gå efter en med i5, 8gb ram, Nvidia 9xx grafikkort, SSD harddisk

Jo større jo bedre, men ovenstående skulle måske kunne findes inden for prisen hvis du er heldig
Så optimalt vil være f.eks.
i7, 16-32 gb ram, Nvidia GTX1080 og stor SSD, men så er man i en langt højere prisklasse

Hvis det er stationær og du ikke kan finde det, kan du evt. købe en med indbygget grafikkort og så købe et Nvidia 1xxx serie når du har råd. Du vil med de nyere indbygget godt kunne spille selvom grafik mv. skal sættes meget ned.