Avatar billede kta38 Juniormester
08. april 2017 - 09:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program vil ikke starte?

Hej.
Jeg har en pc med Win10, som jeg lige har installeret Pinnacle 18 studio på.
Pinnacle 18 skriver da installeringen færdig at det har været succes med installeringen.
Men når jeg klikker på ikon og vil starte programmet begynder programmet også at starte, men forsvinder hurtigt igen?
Er der en, som har en idé, hvad jeg kan gøre?
Mvh Anders
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2017 - 09:50 #1
På ikonet du får som opstart prøver du at højreklikke på og vælger egenskaber. Her vælger du kompatibilitet og sætter den til Windows 8 hvis du kan.
Se om det løser dit opstart problem. Prøv i øvrigt at starte programmet som administrator på computeren der giver tilgang til flere rettigheder og muligheder.
Avatar billede kta38 Juniormester
08. april 2017 - 10:21 #2
Jeg har nu prøvet at ændre kompatibiliteten til win 8 + prøvet win 7 også. Startet programmet som admin.  og lavet en fejl finding, men det har endnu ikke løst problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2017 - 11:01 #3
Installerede du programmet som admin?

Jeg har bevidst med programmer jeg har installeret fra Win 8 og 10 brugt "kør som administrator" hver gang
Jeg kan ikke love det løser dit problem, men har erfaret med andre programmer at det ikke er helt uvæsentligt at gøre det.
Avatar billede kta38 Juniormester
08. april 2017 - 11:48 #4
"Installerede du programmet som admin?"
Jeg er ikke sikker, hvordan installerer jeg programmet som admin?
Der er ikke oprette nogen bruger konto på pc'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2017 - 11:53 #5
Ok. Så formoder jeg du er admin på den.
Men alligevel når jeg installerer programmer, så højreklikker jeg på "setup ikon" og vælger her kør som administrator.
Avatar billede kta38 Juniormester
08. april 2017 - 13:42 #6
Jeg har nu fået gang i programmet :-)
Jeg blev gjort opmærksom på at jeg skulle hente en ny opdatering til pinnacle når det skulle køre på Win 10.
Tak for hjælpen og en god dag til dig :-)
Anders
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2017 - 14:11 #7
Tak Anders. Godt du fik det til at virke :-)