Avatar billede Slettet bruger
08. april 2017 - 19:51 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Private internet access

Hej

Jeg har et spørgsmål til det bedrevidende panel herinde.
Kan det betale sig at tilkøbe sig en app der kan hjælpe mig med at blive mere privat på nettet?
Jeg har fået et tilbud om at købe adgang til et netværk via en app, som jeg forstår det, så er det igennem app'en at jeg skal surfe på nettet, jeg bruger mest min telefon og aldrig via wi-fi, så jeg ved ikke om det er en fordel ved denne app.

Hilsen den uvidende
Avatar billede Slater Ekspert
09. april 2017 - 10:38 #1
Det er bare en VPN, som du kan få fra mange forskellige udbydere. Og ja, den kan hjælpe dig med at blive mere "privat" på nettet.

Så er spørgsmålet bare hvorfor du ønsker det. Altså ikke dermed sagt at der er noget galt i at ønske det; men for at kunne svare på, om netop du vil få glæde af det og værdi for pengene, er vi nødt til at høre hvad du håber at få ud af det, på hvilken måde du ønsker at blive mere anonym osv.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. april 2017 - 10:59 #2
Her et link til div. VPN-udbydere:
http://www.techradar.com/news/the-best-vpn-services-and-vpn-deals-of-2017
Der findes mange flere, både gratis, og betalingstjenester.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2017 - 11:31 #3
Det er kun ment som en ekstra sikkerhed i forhold til hackere og diverse virus.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. april 2017 - 11:52 #4
Jammen det er da også meget fornuftigt. Ondsindet data bliver der kun mere af, det er en eksponentiel voksende kurve. Et godt antivirusprogram er også et must.
Her er en liste over 10 antivirusprogrammer:
https://www.top10bestantivirus.com/free-virus-scan
Avatar billede Little Helper Seniormester
09. april 2017 - 20:19 #5
Hej Kasmus.

Hvis dit formål er at yde en større beskyttelse mod virus og angreb er det ikke en VPN du søger.

VPN er som udgangspunkt til at gemme dig og din færden på nettet, ikke at beskytte dig. Du får på en VPN mulighed for at browse anonymt og uden at du kan spores og at du ikke efterlader spor. Da din VPN respekterer din anonymitet og hvad du laver på nettet vil den ikke "filtrere" virus eller for den sags skyld hacker angreb.  (VPN forbindelsen er krypteret de kan ikke se hvad der sendes) derfor heller ikke fjerne en evt virus.

Køb en VPN hvis du ikke vil have google, facebook eller alle andre ved hvem du er, hvor du er eller kikker dig over skulderen når du er på nettet. Selv denne side gør dette.

Køb Antivirus og malware beskytter hvis du vil gøre hvad der er rimeligt muligt for at undgå virus og hacker.

Der er mange forslag, her er mit.

AVAST free version, for bedre beskyttelse fuldversion.
og
Malwarebytes Anti malware free, For meget bedre beskyttelse fuld version.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2017 - 11:36 #6
Tusind tak for alle svarene, nu behøver jeg ikke at bruge penge på en vpn, mit antivirusprogram må være mit værn mod den onde verden.

God sommer til alle.
Avatar billede Berlin Bai Praktikant
05. juni 2017 - 09:18 #7
Her et link til div. VPN-udbydere:
https://itday.com/vpn/best-vpn-services-of-2017/