Avatar billede Mulle Praktikant
09. april 2017 - 20:10 Der er 3 kommentarer

Bærbar virker ikke efter prøveinstallation af Linux... den virkede ikke

Har en lille Lenovo Ideapad s12 bærbar, som streiker.
Den havde windows xp installeret, men den var meget langsom.
Derfor fik jeg min søn slette Windows og installere Linux i stedet.
Dette gik dog ikke.
Nu har den ingen fungerende styresystem. Ville dog gerne have den til at fungere, så mit barnebarn kunne spille spil og kabale på den.

Den har ikke dvd drev, så jeg har sat en ekstern i, men nu kender den heller ikke denne.

Kan I hjælpe.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2017 - 21:02 #1
Jeg ville nok forsøge at lave en USB install disk.
Enten windows eller linux.

F.eks kan du forsøge med ubuntu via denne:

https://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows

eller windows her:

https://www.howtogeek.com/howto/9585/how-to-setup-a-usb-flash-drive-to-install-windows-7/
Avatar billede Mulle Praktikant
09. april 2017 - 21:49 #2
Kan jeg bruge en gammel windows 7  ,
da Linux kan ikke installeres på den.
Hvad med licensen, vil jo ikke ud og købe en da windows 7
kan ikke opdateres mere. Tror heller ikke at bærbaren har
så meget plads. Det er jo en lille en og gammel.

Jeg ville jo helst fjerne alt og starte med en helt ren bærbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2017 - 07:54 #3
#2 Jo da. Windows 7 får sikkerhedsopdateringer i tre år endnu (april 2020).
Jeg er enig i at lave medie på usb.
Har selv brugt Linux før, men som Mint. Forstår ikke hvorfor den ikke vil køre på din pc. Kan måske tro der har været en fejl med dit medie. https://linuxmint.com/