Avatar billede dudesicko Novice
11. april 2017 - 15:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny Harddisk men hvad for en ?

hej, jeg vil gerne ha en ny Hard Disk men aner ikke lige hvad jeg skal købe, det er til allround brug, en del skrivning og læsning, så den må gerne være nogenlunde hurtig.

Det jeg leder efter er noget i prisklassen af 2500,- gerne omkring de 8 TB, har kigget lidt på edbpriser men arrg en jungle, så ville være fedt hvis nogen eller en gad give et bud på en god en, som kan holde en del år :) (ved godt at ingen kan love de holder)

Jeg kører Windows 10, ved ikke om det har noget at sige :)
Avatar billede milter Ekspert
11. april 2017 - 16:06 #1
Hvorfor har du brug for en ny harddisk? Er der noget galt med den gamle, eller ...?

Du skriver: " til allround brug, en del skrivning og læsning, Til det formål vil du aldrig komme op i nærheden af at få brug for 8 TB, her vil en på 128 MB være tilstrækkelig. Shakespeares samlede værker kan gemmes på 10MB.
Avatar billede milter Ekspert
11. april 2017 - 16:10 #2
......og 128 MB skulle selvfølgelig være 128 GB :-)
Avatar billede dudesicko Novice
11. april 2017 - 16:35 #3
1. Hvorfor jeg skal ha en kan da være lige meget.
2. Hvad jeg skal bruge den til er lige meget for dig.
3. Hvis jeg ville ha en 128 GB havde jeg nok skrevet det.

Google laver også bare en del skrivning og læsning, så hvorfor har de dog brug for alt det plads, de burde også bare ha en 128 gb. Samme med Facebook.....

Men fordi du ved hvad data de lagrer ved man også at de nok ikke kan, og du ved ikke hvad data jeg lagrer, hvad jeg skal lagre m.m. men som sagt kommer det ikke spørgsmålet ved hvad der skal gemmes på den, men ok der er en masse 0 og 1, så er den på plads.

Min gamle har ikke plads til så mange 0 og 1, samt der er steder den ikke længere vil gemme 0 og 1, så syntes jeg ville give mig selv en ny en inden den står helt af.

Og er godt klar over du forsøger at være "sjov" men ved at svare/kommentere ser folk ah der er kommet 2 svar, så de gider ikke gå ind i den, for han har sikkert fået en løsning, men bare ikke lukket.
Avatar billede milter Ekspert
11. april 2017 - 16:49 #4
Ok, så må du virkeligt meget undskylde, at jeg har spildt din tid.
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2017 - 16:49 #5
Kære dudesicko,
Med ovennævnte #3 svar skal du nok ikke forvente, at ret mange orker at hjælpe dig. Husk vi arbejder alle frivilligt og gratis, men lidt respekt (og taknemmelighed) er det brændstof vi kører på.
milter stiller nogle ganske relevante spørgsmål, som du så vælger at svare ret uhøfligt på. Det ville da være rart at vide, om det er en bærbar eller stationær pc, det ville også fremme forståelsen om det er for at arkivere data eller om der skal bruges mange læsning/skrivning operationer for tunge programmer osv.
Men som nævnt skal du nok ikke forvente mange svar med din attitude.
mvh
Avatar billede dudesicko Novice
11. april 2017 - 17:04 #6
hehe well så kan han vel skrive noget anderledes end den måde han gør.

Kan virkelig ikke se hvad han skal bruge information som hvorfor jeg skal ha en ny, eller om der er noget galt med den er også irrelevant til det spørgsmål jeg stiller.

Og så komme med at jeg bare kan nøjes med en 128 gb, arrg come one du kan ikke engang have Windows 10 med en del programmer på den plads, så INTET af det han skriver var relevant eller hjælpsom på nogen måde.

Hvorimod hvad ink skriver var noget andet, feks om det er en bærbar, og jeg gik ud fra da jeg skriver "en del læsning/skrivning" er det jo nok hverken en "Seagate Archive" eller "SkyHawk Surveillance" jeg skulle bruge.

Men også lige meget, jeg har fundet en,
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. april 2017 - 17:20 #7
dudesicko #4

Jeg giver milter og ink ret. Hvorfor overhovedet skrive i dette forum, når dem der vil hjælpe dig ikke får andet end en våd klud i hovedet???
Avatar billede dudesicko Novice
11. april 2017 - 18:22 #8
Havde han skrevet relevante spørgsmål havde han også fået andet svar, men det gjorde han ikke. INTET af det han skrev var noget der skulle bruges til at finde et svar til mit spørgsmål.

Det var lidt som når Donald Duck får stillet et spørgsmål, og så svarer på noget helt andet som slet ikke har noget at gøre med det egentlig spørgsmål.

Men overvåger ikke længere den her tråd, som skrevet har fundet en og bestilt. Gjorde jeg kort efter jeg havde svaret milter, da jeg jo nok var klar over at der ikke ville komme nogen hjælp her mere. Om det er en ok en jeg har fået bestilt ved jeg ikke, men igen who cares ik ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. april 2017 - 18:45 #9
Du skriver du "jo nok var klar over der ikke ville komme nogen hjælp her mere".
Hvorfor mon, kan man så bare spørge.
Avatar billede Dannihw Praktikant
11. april 2017 - 23:14 #10
hej jeg har fået sat kode på min seagate wireless plus harddisk men nu kan jeg ikke huske koden hva gør jeg
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2017 - 23:38 #11
Hej Dannihw, du bør starte en ny tråd, da denne er lukket.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2017 - 00:56 #12
Helt enig med ink #5
Avatar billede Jhja Seniormester
12. april 2017 - 19:20 #13
Det var da en sur en.