Avatar billede lstevns Mester
12. april 2017 - 08:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Deaktivere Private Worksheet makro imens anden makro kører, hvordan??

Hej,

Jeg har en fil med flere faner, der er to af fanerne hvor jeg har kodet en Privat Worksheet makro som starter når brugerne vælger noget bestemt i nogle celler. Men arket er bygget op sådan at inden brugerne skal have filen og arbejde i skal det klargøres og dette gøres med en makro som aktiveres ved en tryk på en knap. Men når denne arkiveres fejler den fordi de andre to Private Worksheet makro bliver aktiveret i processen.

Kan man programmere i "klargørings" makroen, at de to Private Worksheet makroer skal deaktiveres og til sidst aktiveres??

/Lena
Avatar billede bak Seniormester
12. april 2017 - 09:00 #1
Indsæt denne linie i starten af makroen
Application.EnableEvents = False

og til sidst
Application.EnableEvents = True

det er væsentlig at programmet selv ved fejl kører sidste linie, da den første status ellers bliver hængende.
Avatar billede lstevns Mester
12. april 2017 - 11:53 #2
Tak for hjælpen :-)