Avatar billede Mikkel Praktikant
14. april 2017 - 12:35 Der er 14 kommentarer

Mit lan forbindelse

Hej, jeg kan ikke få adgang til min lan-forbindselse. Det kommer af at jeg er kommet til at deaktiver det, men da jeg så skulle aktiver det igen. Kunne det ikke aktiveres. Nu kan jeg ikke finde ''Lan-forbindelse'', hvis jeg går ind på VPN->Skift adapterindstillinger, kan jeg ikke finde lan-forbindelsen. Nogle der evt. kunne hjælp mig med mit problem?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2017 - 12:51 #1
Hvis den er deaktiveret, så skal den aktives i enhedshåndteringen.
Avatar billede Mikkel Praktikant
14. april 2017 - 21:40 #2
Ole_madsen, hvordan gør jeg det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2017 - 22:49 #3
I Windows 8/10 trykker du windowstast + x og vælger enhedshåndteringen. Find afsnittet netkort, find det deaktiverede, højreklik og aktive det.

I ældre versioner af Windows højreklik windowstast du på "denne computer" for at finde enhedshåndteringen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2017 - 22:50 #4
Drop windowstast i sidste linje... Min telefon er træt.
Avatar billede Mikkel Praktikant
15. april 2017 - 09:10 #5
https://gyazo.com/4bc6918ebd5d66c046e8f74b1ab01bf0 kan ikke finde den derinde, hvis du går ind på det her link, står der slet ikke noget omkring lan forbindelse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2017 - 09:38 #6
Nej, det er jo det du har skrevet en gang allerede.

Du skal aktivere den i enhedshåndteringen, før den bliver synlig for resten af systemet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2017 - 09:41 #7
https://www.lifewire.com/enable-a-device-in-device-manager-in-windows-7-2626291

Ovenstående giver en anden tilgang til enhedshåndteringen.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. april 2017 - 12:05 #8
Se nu dette fra MIN "enhedshåndtering" ( En Vista )

Du burde kunne se din LAN. Det er på min, den der under "netværkskort" ligger lige under min wiifi.

Højreklik på den (uanset om den hedder noget andet på din computer), og du BURDE kunne aktivere den.

http://i.imgur.com/OhxJOax.png
Avatar billede Mikkel Praktikant
15. april 2017 - 19:58 #9
Men derinde står der at alle er aktiveret https://gyazo.com/0352420ddb362d00ad167b660d7f00ca
Avatar billede Mikkel Praktikant
15. april 2017 - 20:00 #10
Hvad for en af dem er min lan-forbindelse? https://gyazo.com/0352420ddb362d00ad167b660d7f00ca
Avatar billede Mikael Ekspert
16. april 2017 - 07:21 #11
#10.. Hmm. Jeg TROR sgu, at din LAN er helt væk ??

Den BURDE kunne ses uanset, om LAN kablet er koblet til mellem computer og router eller ej.

Hvis LAN ikke dukker op efter en genstart af computeren, og den ikke skriver: "Ny hardware er fundet". Så er dit LANkort sikkert defekt ???

Normalt ville en installeret hardware ( selv hvis man har fjernet den, (bevist eller ved et uheld) under "enhedshåndtering" blive fundet og geninstalleret efter en genstart.
Avatar billede Mikael Ekspert
16. april 2017 - 07:38 #12
Nu ved vi stadig ikke hvilken Win du anvender, eller om det er en stationær eller bærbar computer ???

Men hvis en genstart ikke finder din LAN, så kan du evt. søge manuelt.

Under start/søg så kan du skrive "tilføj hardware" og lade computeren fortælle om der er hardware, som ikke er installeret.
Måske kan du i kontrolpanel direkte vælge "tilføj hardware" ???
Avatar billede Mikkel Praktikant
16. april 2017 - 12:03 #13
Jeg er på en bærbar Mikael
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. april 2017 - 11:28 #14
Jeg tror vi tabte denne her.

Har du, et andet sted blandt enhederne i enhedshåndteringen, noget med "ukendt enhed" el. lign? - i så fald kunne det være dit netkort.

Hvis ikke, så må du som et sidste forsøg, i BIOS (typisk tryk F1/F2 el Enter under opstart) og rode rundt og se, om du kan se om den skulle være slået fra her...

Og ellers - så er jeg bange for at der er noget fysisk galt med netkortet (det er brændt af). Der kan skaffes ny til USB-porten: https://www.av-cables.dk/usb-2-0-til-rj45-netvaerksstik/usb-2-0-rj45-netvaerkskort.html?gclid=COvYtoTrxtMCFV0tGQod_CkCXg