14. april 2017 - 16:48 Der er 7 kommentarer

POLLER INTERNETFORBINDELSEN... ønsker dette stoppet..

HEJ,

Jeg har et irriterende problem.

Min maskine poller intternet forbindelsen ca. 1 gang i minuttet (kort blink på dobbel-ikonet ned ved Tidsindikatoren). Jeg har været inde TASK-scheduler for at finde ud af hvilket program det er, men finder ikke noget eentydigt.

(Selvfølgeligt:  Webbrowser- off - VIRUS-prgm -off  (kun under denne test) , printer-driver (som konstant søger efer opdateringer) - er sat off, WIndows UPdate sat OFF , andre kendte programmer, som tilgår Internet er sat oFF,
FIREWall = ON )

Men alligevel poller den internet.

Så jeg har tænkt mig at oprette en proxy, hvis ene formål er at undersøge hvad der går ud og ind i min maskine . Og her har jeg brug for tips,  programmer (en HTML- frame-spy-watcher  (eller hvad sådan noget nu hedder) ) for at finde ud hvilke(t) program(mer) ,  som konstant tilgår internettet og få det stoppet.

eller kan jeg gøre dette smartere  (udover at klippe ledningen over !!! ) ?

Kristian
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2017 - 17:52 #1
Har du forsøgt at scanne den med Malwarebytes og Adwcleaner for at tjekke om det er noget snavs der er skyld i det?
14. april 2017 - 18:41 #2
Jeg kører CCLeaner og AVG regelmæssigt og de siger begge
NEGATIV ...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2017 - 01:10 #3
Jo men nu er de to programmer jeg foreskriver jo noget der fjerner andre ting end hvad CCleaner og AVG fjerner. Så du kan sagtens have noget kørende i baggrunden som disse programmer ikke fanger.
15. april 2017 - 14:21 #4
AHA,

(Tja vi lærer hele livet, og noget må ind med skeer , eller bøjes i NEON og bøjes i PAP,  eller skrives på EKSPERTEN.DK (hehe) ! )

Det vidste jeg ikke.

Tak for tippet.  Downloader, tester og melder tilbage.

KR
15. april 2017 - 17:38 #5
HEJ (igen),

Downloadede MALWREBYTES /ADWcleaner og med godt resultat.
Tak for det tip.

(Den slettede 4 tommer biblioteker, og 3 direkte uønskede programmer/vira/orm/trojanske heste eller lignende og en masse '.bak'ker . )

Problemet er der imidlertid stadig.

Et eller andet sted på en XP /SP3 (det jeg har på denne maskine) er der et listbox, med alle det programmer / threads/rutiner (what ever), som  tilgår internettet. Jeg har set den en gang for de her 300-400 år siden, men kan selvfølgelig ikke huske hvordan jeg får fat i (læs: vist)  den.

Derfor er jeg på udkig efter en HTML-snooper (er det navnet ?) som kan logge (og senere) vise mig ALT hvad der går ud og ind af maskinen på FRAME-niveau for at finde ud af hvad det er som tilgår nettet så regelmæssigt.

(jeg kunne lave mig en proxy, (har en extra maskine stående ubrugt), men det vil jeg kun dersom alt andet ikke lykkes. )

KR.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2017 - 17:42 #6
Er du sikker på det ikke er noget du har fået i "tilgift" når du har installeret et program fra nettet?
Har du tjekket i din programliste for programmer du ved du ikke har installeret bevidst?
15. april 2017 - 19:25 #7
HEJ,

Spm1:  Jeg har installeret et par programmet jeg har fået/købt på nettet. Men dem har jeg for så vidt slået internet tilgangen fra - hvor det er muligt. De hvor dette ikke er muligt har jeg stoppet deaktiveret (kontrolpanel/administrative værktøj(er)/tjenester). Og jeg har her være meget kritisk . Hvor jeg har været i tvivl har jeg deaktiveret (skrevet det på en liste, så jeg kan reaktivere bagefter) og således udelukket en masse. Det har hjulpet noget  (hyppigheden af blink er faldet betragteligt), men den poller stadig.

Spm2:  Programlisten er gennemgået kritisk (kontrolpanel/Læg til eller fjern programmer .... / ) og osse her har jeg været meget selektiv..

KR