Avatar billede Rasmus Praktikant
14. april 2017 - 23:40 Der er 19 kommentarer

Kan koble på internetforbindelsen, men intet signal

Hej eksperter!

Her idag da jeg skulle på nettet og koblede mig på mit hjemme netværk, da stod der "Ingen internetforbindelse, sikret". Jeg har prøvet at scanne efter fejl, og der er også fundet problemer, men jeg kan ikke fikse dem desværre.
Og her kommer i så ind i billedet. Hvad kan jeg gøre?

Med venlig hilsen
Rasmus Lind Christensen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2017 - 08:38 #1
Genstart din router som det første.

Hvilke fejl finder den?
Avatar billede Rasmus Praktikant
15. april 2017 - 12:37 #2
Genstartede routeren, men stadig ingen forandring.
Den siger at "Der er muligvis problemer med driveren til kortet Wi-Fi"
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2017 - 13:21 #3
Giv os lige navn på internetudbyder (YouSee har haft problemer i dag) og navn og type for din router.
Avatar billede Rasmus Praktikant
15. april 2017 - 13:30 #4
Internetudbyder er Stofa, er ikke sikker på navnet, det eneste jeg kunne se var noget som hed Cisco. Typen er en WPA2-PSK
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2017 - 13:38 #5
Du kan gå i kontrolpanel - enhedshåndtering, finde dit netværkskort - højreklikke og opdatere driveren.

Du kan også gå i netværks- og delingscenter. Slette netværkskortet og genstarte komputeren. Så finder den netværkskortet og geninstallerer med nyeste driver.
Avatar billede KennethLykke Mester
15. april 2017 - 13:50 #6
Kan du finde netværket via telefon/tablet? Hvis ja, så må balladen jo være lokaliseret til din computer.

Hvis du ikke kan finde netværket via andre enheder heller, kan du så bruge en mobil med internetdeling, og så forsøge at logge ind på din routers ip (formentlig 192.168.100.1)? Hvis det ikke lykkes at komme ind på routeren ip, så er der ikke andet end at ringe til Stofa og bede dem om at genstarte for dig vil jeg tro.
Avatar billede Rasmus Praktikant
15. april 2017 - 13:58 #7
Okay, har prøvet at fjerne driveren, og genstarte computeren men det virkede desværre ikke. Jeg kan heller ikke finde noget som hedder enhedshåndtering under kontrolpanel.
Avatar billede Rasmus Praktikant
15. april 2017 - 14:01 #8
Kan sagtens finde internettet på telefon og tablet, så problemet ligger i computeren
Avatar billede KennethLykke Mester
15. april 2017 - 14:30 #9
Ok, prøv at højreklikke på min computer og find hardwarelisten. I den kan du finde informationer om dit netkort - og driveren. Prøv evt at notere navnet på netkortet og led manuelt efter den nyeste driver på nettet (hvis du kan komme på nettet og downloade filen fra en anden enhed eller bruge din telefon til internetdeling - muligvis gennem usb-kabel). Jeg har til tider haft mere succes med at finde drivers selv i stedet for at lade systemet opdatere dem.

Det er dog lidt utrygt hvis netkortet bare stoppede med at virke, da det godt kan betyde at det ikke bare er en driver der er problemet. Har du fornylig opdateret styresystemet eller dele af det?
Avatar billede Mikael Ekspert
15. april 2017 - 15:32 #10
#7.. Hvilken Win bruger du ??

Nemmeste måde at finde "enhedshåndtering" på er at søge efter det.

På Vista og win 7, så er det klik på "start" og i søgefeltet skrive "enhedshåndtering"
Avatar billede Rasmus Praktikant
15. april 2017 - 15:35 #11
Når, jeg er kommet til den konklusion at jeg ikke selv tør og har ikke tålmodigheden til at fikse problemet selv. Så jeg sender nu computeren til reperation da jeg selv føler at det er sikrest. Men tusind tak for jeres hjælp og tid :)
Avatar billede Rasmus Praktikant
15. april 2017 - 15:36 #12
Det virkede nemlig heller ikke alt det med enhedshåndtering, og jeg prøvede også selv at pinge min ip. Virkede heller ikke, så jeg bestiller nyt Ethernet kort og wifi kort
Avatar billede Mikael Ekspert
15. april 2017 - 15:54 #13
Da du IKKE kan komme på nettet pt. med din nuværende opsætning, så kan du selvfølgelig heller ikke opdater evt. manglende drivere.

Men hvis du VED at du HAR wiifi fra din router, så KAN denne billige sag skaffe det nødvendige internet. Så du efterfølgende kan opdatere drivere på nettet.

Denne USB dims, kører sit eget liv. Så det var MÅSKE en billigere måde, end indkøb af nye kort. Som udgangspunkt ??

https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/wireless-usb-dongle-150-mbps.html?gclid=Cj0KEQjw2fLGBRDopP-vg7PLgvsBEiQAUOnIXMRNKso0gpq5cR-PrdAk3Qlxm1h46qOK7RJEGWjOeTwaAnbQ8P8HAQ
Avatar billede Rasmus Praktikant
15. april 2017 - 16:16 #14
Jeg har faktisk en USB som den du sendte link til. Har også prøvet den løsning faktisk. Det virkede underligt nok heller ikke. Så jeg ved ikke lige hvilke andre alternativer der er nu... men rigtig god ide, og tak for forslaget Mikael :)
Avatar billede Mikael Ekspert
15. april 2017 - 16:38 #15
Hmm. Du KUNNE måske prøve en "systemgendannelse" på din computer. Der har en dato FØR problemet..

Hjælper det ikke, så er det jo blot et forsøg værd ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
15. april 2017 - 16:44 #16
#14.. Som jeg husker installationen af den usb, så får man 2 muligheder når man installere med medfølgende cd skive.

1. At anvende den medfølgende software til wiifi.

2. Eller at bruge Windows wiifi.

Så hvis windows fejler, så skal du MÅSKE istedet anvende medfølgende software ??
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. april 2017 - 17:47 #17
Prøv at kaste et blik på denne tråd med et næsten analogt problem.

Prøv de forslag, som "Uvanga" giver.
/ptj_11
Avatar billede Mikael Ekspert
15. april 2017 - 18:19 #18
#17.. Fint.. Men HVOR ???? ;)
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. april 2017 - 19:07 #19
UPS! pardon, det gik lidt for hurtigt, men linket kommer her:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1016763?nid=354944
/ptj_11