Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2017 - 08:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Har Saxo.com en "fysisk adresse" man kan besøge ?

Ja, har bogforlaget Saxo.com en "fysisk adresse, som man kan besøge, selv ?.

Ikke "kun" en adresse på Internettet.

Ja, jeg ved godt der må være et hus ...

Men jeg kan ikke, umiddelbart, finde adressen.

Ville gerne besøge stedet, hvis man kan, og købe bøger, selv.

(Selv om man jo godt kan købe bøger på nettet).

Vil, måske, se bogen først ....

*
Med venlig hilsen. Fortsat G*O*D Påske ... * Fra Jørn *
Avatar billede Slater Ekspert
16. april 2017 - 09:18 #1
Forlaget SAXO er ikke det samme som saxo.com. Forlagets webside er på http://forlagetsaxo.dk

Saxo.com er en netbutik og har ingen fysisk butik, nej. Sådan fungerer netbutikker generelt ikke.

Dog kan du på saxo.com under "adresser" se, at de ejer (eller er ejet af?) Boghandleren på Østerbrogade 200, så der kan du måske se noget - men uanset hvad vil en fysisk butik aldrig have samme udvalg som netbutikken, så sandsynligheden for at de har netop din bog, hvis du ikke har set den i andre bogbutikker, er lille.

Din eneste mulighed er at bestille den til afhentning i Boghandleren på Østerbrogade, og så tage ind at hente den, og nægte at modtage den hvis den ikke lever op til dine forventninger.
Avatar billede store-morten Ekspert
16. april 2017 - 09:56 #2
Fra: https://www.saxo.com/dk/

Den fysiske butik
Saxo er ikke kun et online foretagende, faktisk udløber den online boghandel af en boglade, der har til huse på Østerbrogade i København. Butikken har eksisteret siden 1961, og den kan i dag bryste sig af at være Østerbros største boglade. I butikken kan kunder desuden afhente og returnere varer bestilt via Saxo.

Ægteparret Per og Inge Olesen overtog boghandlerforretningen på Østerbrogade i 1961. I løbet af årene udvidede de forretningen, og flyttede den senere ind i større lokaler på Østerbrogade 200, hvor boghandleren stadig ligger den dag i dag. I 1998 overtog sønnen, Jørgen Balle Olesen, forretningen og påbegyndte samtidig en udvikling, så man kunne sælge via internettet, noget som den gang var ret nyt i den danske bogbranche. I 2005 købte man SAXO, og i 2006 blev SAXO juridisk udskilt som et særskilt selskab, hvorefter butikken fungerede på egen hånd, dog stadig med udlevering af ordrer fra Saxo. I 2013 købte Saxo så butikken tilbage, og i dag fungerer den fysiske butik og online boghandlen i et stadig tættere cross channel-samarbejde.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2017 - 10:07 #3
T*A*K
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2017 - 22:05 #4
når du vil finde en fimaadresse, så slå firmaet op i CVR register. der står navn adresse og svt numre på personer du kan ringe, og spørge