Avatar billede Karen F Praktikant
16. april 2017 - 13:38 Der er 17 kommentarer

Forsvundet dokument fra Word

Hej alle.

Jeg er virkelig i krise!
Står og skal til eksamen om 2 dage, og har til det forberedt 47 sider i et Word dokument.
For at være sikker ville jeg sende dokumentet til min mail. Jeg gemte dokumentet og lukkede det ned. Da jeg så forsøgte at sende den til min mail, kunne jeg ikke finde den mere. Jeg har Word fra 2011 og en macbook.
Håber i kan hjælpe, for er godt nok på dybt vand. Føler jeg har prøvet alt. bl.a. søgt på navn, tjekket papirkurv mm.

Vh Karen.
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 13:46 #1
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 13:51 #2
Og så havde jeg overset, at du arbejder på en Mac. Prøv at kigge på linkene herunder. Det ser ud til, at programmet EasyFind måske kan hjælpe dig:

https://discussions.apple.com/thread/3683258?tstart=0

https://www.macupdate.com/app/mac/11076/easyfind
Avatar billede Karen F Praktikant
16. april 2017 - 13:53 #3
Det er et helt nyt dokument jeg havde arbejdet på :/
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 14:10 #4
Mener du virkeligt, du har skrevet 47 sider i  én arbejdsgang? Så burde dokumentet være blevet autosavet mange gange. Kig herunder:

https://discussions.apple.com/thread/4278535?tstart=0
Avatar billede Karen F Praktikant
16. april 2017 - 14:44 #5
Autogem har ikke været slået til. Men har manuelt gemt nok 100 gange :/ er virkelig også uforstående !
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 14:51 #6
Har du prøvet EasyFind? Har du prøvet at skrive et nyt Word-dokument og så se, hvor din Mac gemmer det, når du klikker "Save"?
Avatar billede store-morten Ekspert
16. april 2017 - 14:53 #7
Har du prøvet at åbne et nyt Word-dokument og i Word at vælge: Åbn
Se efter: Seneste dokumenter
Avatar billede Karen F Praktikant
16. april 2017 - 15:09 #8
Det er prøver, og der ses den slet ikke :/
Avatar billede INK Ekspert
16. april 2017 - 17:45 #9
Hvis du kan huske hvilket navn du gav dokumentet, så søg med søgefunktionen i "Finder".
Kunne det tænkes du har gemt det i iCloud, One Drive eller Google Drive eller Dropbox?
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 19:12 #10
@ Karen F.

Der er stadig noget, jeg ikke helt forstår. Du skriver i dit spørgsmål: [i"...skal til eksamen om 2 dage, og har til det forberedt 47 sider i et Word dokument."[/i]. Jeg har gennem en del år fulgt ret tæt med i mine to sønners og deres kammeraters eksamensforberedelser, og jeg har endnu aldrig hørt om, at nogen af dem har kunnet skrive 47 sider i én arbejdsgang uden pauser og uden at gemme dokumentet indimellem og derefter genåbne det for at arbejde videre på det.

Hvordan har du gemt projektet/dokumentet tidligere?
Avatar billede Karen F Praktikant
16. april 2017 - 22:37 #11
Har skrevet på dokumentet i 3 uger, og har glemt det op til 100 gange manuelt løbende. Men nu det væk
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 22:54 #12
#11.

Og hvor har du tidligere gemt dokumentet?
Avatar billede Karen F Praktikant
16. april 2017 - 23:24 #13
Vare på gemknappen i dokumentet. Har ikke lukket dokumentet ned før i dag
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. april 2017 - 06:04 #14
Første gang du gemte er du blevet bedt om at navngive dokument, samt at vælge destination (Automatisk destination er typisk Dokumenter) Hvis ikke du navngav dokumentet, vil det normalt gemmes som Dokument1. Har du flere dokumenter der ikke er navngivet vil de gemmes som Dokument1 - Dokument2 - osv.
I word burde du kunne se de senest åbnede dokumenter.
Er der andre der har adgang til din PC? Og har slettet filen, har tømt postkassen, og wiped slettede filer.
Avatar billede Mikael Ekspert
17. april 2017 - 10:49 #15
Nu har jeg lige forsøg at starte et nyt word dokument ( En ældre udgave af word)

1. Starter et frisk Word dokument.

2. Skriver bare i første øverste ( eneste ) linie fx. xxxxxxxxxx

3. Klikker på "gem" ( Ikke gem som )

4. Da jeg ikke navngiver dokumentet, så FORESLÅR word IKKE " Dokument1" men automatisk hvad der står i starten af dokumentet.
Altså gemmes pågældende dokument automatisk som "xxxxxxxx" i dette eksempel et eller andet sted på computeren.

Men det kan stadig ses under "sidst åbnet" når word startes op igen.

Altså ses det i eksemplet med navnet " xxxxxxxx" som står i første linie på det gemte dokument.
Avatar billede INK Ekspert
17. april 2017 - 11:21 #16
Mikael #15 har helt ret. Det gælder for Word for Mac 2011. Det kan gemmes hvorsomhelst ! I mit tilfælde var det på Google drev, da jeg åbenbart har gemt en fil der senest ;-)
Så frem med en tidligere print af dokumentet og find begyndelsesordet. Åbn "Finder" og søg!
Avatar billede Mikael Ekspert
17. april 2017 - 12:01 #17
Kan så tilføje til #15.

HVIS der klikkes på gem. Og eksemplet "xxxxxxx" ANULLERES under gem.

Så bliver det klart ikke gemt. Men word dokumentet er stadig åbent på computeren.

HVIS der så bare vælges luk som normalt, så spørges der om "dokument1" skal gemmes. HVIS der der så vælges NEJ, så er det TABT. Hmm