Avatar billede Pia Praktikant
18. april 2017 - 18:37 Der er 5 kommentarer

Hjæælp

Hej med jer

Har løbende gemt alle billeder på en ekstern harddisk og er nu igang med at lave en billedebog til min søn der skal konfirmeres. Pludselig kan billedefilerne ikke vises og jeg får følgende fejltekst frem:
Placeringen er ikke tilgængelig X-F\billeder\2016 er ikke tilgængelig. Anmodningen blev ikke opfyldt pga en alvorlig fejl i enhedshardware.

Nogle der kan hjælpe give et fif til hvad jeg kan gøre??

På forhånd tak for hjælpen.

Pia
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. april 2017 - 10:56 #1
Styresystem ?  (windows)
Vises enheden i diskhåndtering  ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. april 2017 - 11:17 #2
Lyder umiddelbart som en hardwarefejl, altså fejl på din eksterne harddisk.

Er det tilfældet (og du IKKE har en backup), skal du have taget stilling til hvor vigtige billederne er. Er de tilstrækkeligt uerstattelige, kan der være hjælp at hente hos f.eks. IBAS, men det er ikke billigt.
Avatar billede Pia Praktikant
19. april 2017 - 18:28 #3
Tak for jeres kommentarer - jeg er ret sikker på det er windows der er styresystem og til spørgsmålet om enheden vises i diskhåndtering må jeg sige det ved jeg ikke....

Det er 10 års billeder fra børnene var små så de er tilstrækkelig uerstattelige til at de skal gendannes - det var vores backup....
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. april 2017 - 19:17 #4
Du finder disk håndtering ved at højre klikke på start  eller skrive  "diskmgmt" i en kommandoprompt . Kik efter en disk  hvor ingen partitionerne har et bogstav
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. april 2017 - 10:04 #5
Tag kontakt til IBAS med det samme!!!

De kan give dig en pris på opgaven inden de går i gang:

https://www.ibas.dk/data-recovery-for-private/