Avatar billede Vegge Praktikant
19. april 2017 - 07:16 Der er 6 kommentarer

Kopi af Photo Library til extern harddisk

Hej

Jeg har prøvet at kopiere mit photo library til min eksterne harddisk.
Der er tale om rigtig mange billeder og videoer.
Efter at have været i gang i mange timer, fik jeg meddelelse, der sagde, at kopiering ikke kunne afsluttes, da der var fejl på nogle filer.
Jeg kunne imidlertid ikke ikke komme ind og se hvilke filer eller iøvrigt foretage mig noget.
Er der nogen der kender problemet eller har en løsning på, hvad jeg kan gøre for at komme videre.
Jeg har brug for at flytte billederne,da de optager stort set hele harddisken på min mac.

vh
Vegge
Avatar billede INK Ekspert
19. april 2017 - 07:29 #1
Jeg har kopieret min fotofil mange gange uden problemer (50.000 billeder). Du har selvfølgelig formatteret din eksterne harddisk til et Apple format. Det bør være Mac os extended (journaled). Brug diskværktøjet, der ligger i hjælpeprogrammer.
Avatar billede KennethLykke Mester
19. april 2017 - 07:45 #2
Hvis du i Finder finder din "Photos Library.photosliobrary" (eller hvad den hedder hos dig - den ligger som default i roden af Billeder/Pictures) så kan du højreklikke og vælge  "Show package contents". Så åbner den dit photos-bibliotek i almindelig Finder-oversigt og du kan manuelt vælge at flytte mapper over på din eksterne harddisk. Så bør du være i stand til at finde ud af hvilken/hvilke fil/filer der er problemer med.
Avatar billede Vegge Praktikant
19. april 2017 - 07:48 #3
Hej Ink

Tak for din tid.

Min eksterne harddisk er en 3tb Apple time capsule, så det burde vel ikke være der problemet ligger?
Det drejer sig om lidt over 21.000 billeder.
Den besked jeg fik var, at kopieringen ikke kunne afsluttes, der der var filer i mit photo library der var beskadiget eller ikke kunne læses (kan ikke huske præcis hvad der stod).
Jeg er ikke nogen ørn til det her, så jeg har måske brug for lidt detaljeret hjælp.
Vh. Vegge
Avatar billede INK Ekspert
19. april 2017 - 08:26 #4
Hvis du holder CMD + option (hedder vist alt på nogle tastaturer) nede mens du starter Fotos, så får du mulighed for at reparere din fil.

Se denne
http://osxdaily.com/2015/05/21/repair-photos-library-photos-app-mac-os-x/
Avatar billede Vegge Praktikant
21. april 2017 - 19:42 #5
Hej igen

Jeg har prøvet at løse problemet ved at reparere filen, men den kommer p med
Error code 36
Photo Library some data can't be read or written.
Er der nogen der har en ide om, hvordan jeg kan komme videre?
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2017 - 20:06 #6
Har du forsøgt metoden i #2?