Avatar billede fajens Mester
19. april 2017 - 10:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

enhed til modtage fra WIFI og videre føre med lan

Hej
Har et fjernsyn der kun kører på LAN, vil gerne kunne bruge det trådløst.
Findes der evt noget udstyr som kan konvertere WIFI til LAN som så forbindes til fjernsynet.
Eller andre gode forslag

/fajens
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. april 2017 - 10:52 #1
Jeg bruger denne til en ikke trådløs enhed - (det er dog ikke et TV )
http://www.linksys.com/us/support-product?pid=01t80000003KXWAAA4
Avatar billede wjens Guru
19. april 2017 - 11:10 #2
hjolsens forslag er ok - rigtig mange routere kan sættes i "bridge" eller "extender" mode og gøre det du har brug for.
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. april 2017 - 14:26 #3
#1+#2. Undskyld mig, men det linkede produk er en WI-FI Extender, beregnet til at forlænge det trådløse signal. Hvordan skal den kunne forbinde et fjernsyn med kun kablet forbindelse muligt.
Mig bekendt er RJ45 stikket kun beregnet til at forbinde extenderen til routeren under opsætning, og til en trådet forbindelse til routeren, hvor det er muligt og nødvendigt.
Eller er der noget jeg har misforstået, så gør mig endeligt klogere.
/ptj_11
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. april 2017 - 14:54 #4
#3 Rigtigt det er en extender men den kan også sende signalet videre ud på RJ45
og det virker  - uden en masse indstillinger !
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. april 2017 - 15:19 #5
Hvis afstanden ikke er for stor til at fange det trådløse signal ved fjernsynet, så vil det fungere med ideen fra #2. Så skal det bare være en router, anbragt ved fjernsynet, der skaber forbindelsen.
Routeren sat op som bridge eller accesspoint, og forbundet med fjernsynet med et patchkabel. Dette giver tv´et forbindelse med dit lokale netværk og til internettet.
Der findes også andre muligheder:
En HDMI dongle:
http://www.altomdata.dk/goer-dit-gamle-fjernsyn-til-et-smart-tv
Denne giver dog ikke adgang til dit lokale netværk, sådan som jeg kan læse dens muligheder.
Der er også andre muligheder, prøv f.eks. at google denne streng:
android minicomputer gør dit tv til at smarttv
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiMy8bOzbDTAhULXhkKHaPRAN4YABAFGgJsZg&ohost=www.google.dk&cid=CAASEuRoJx8w5Dso8O4vKXTFiWQtkw&sig=AOD64_3tSpzKf_3N99_54Bi1CH5t1JdnVw&q=&ved=0ahUKEwjswMLOzbDTAhXMWCwKHdRhAMYQ0QwIKg&adurl=
Der er en masse muligheder, det er bare at snuse rundt på nettet.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. april 2017 - 16:05 #6
#4, OK, dit indlæg var ikke kommet igennem, da jeg skrev mit næste indlæg, men jeg lægger mig fladt ned for dit udsagn. Så blev jeg klogere.
Og din løsning vil sikkert være billigere end med en router.
/ptj_11
Avatar billede fajens Mester
19. april 2017 - 16:55 #7
Tusind tak for svarene.
Jeg vil evt. prøve #1 løsning.
Svarene har givet inspiration til en løsning der vil virke for mig.

Tak.
/fajens