Avatar billede ErikHg Ekspert
21. april 2017 - 15:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Outlook 2010

Efter afinstallation af Windows Live Mail, på min stationære pc, med Windows 7 har jeg pga. at dette udmærkede mail program ikke længere kan downloades, været nødt tik at finde et andet. De jeg har Office 2010 Professional installeret var det jo nærlæggende at bruge Outlook. Det har da også fungeret godt nok de senere dage, men nu er der opstået et problem, nemlig at der siden i går eftermiddag ikke popper nye mails op. Der er ingen problemer med Outlook 2010 på min bærbare også med Windows 7,for ellers ville jeg jo ikke kunne se at der siden i går eftermiddag var kommet mails i indbakken.
Når jeg klikker på "filer" i øverste venstre hjørne i Outlook, kommer der et vindue frem hvor der står "Kontooplysninger" og nedenunder er der en knap hvori der står "+ Tilføj konto"
Længere nede står:
_____________________________________________________________
"Opgradering i gang
Postkassen bliver i øjeblikket optimeret som en del af opgraderingen til Outlook 2010. Denne engangsproces kan tage over 15 minutter, og ydeevnen kan blive påvirket under optimeringen"
_____________________________________________________________

Under dette er der en knap med et opgraderingslogo til Outlook og der står "Opgrader nu" og til højre for dennne knap står:
_____________________________________________________________
Opgrader Outlook Connector
Du skal opgradere til den nyeste version af Outlook Hotmail Connector for at fortsætte med at bruge denne mailkonto"
_____________________________________________________________

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke fatter ret meget af overstående.
Når jeg klikker op "Opgrader nu" sker der intet. og når jeg klikker på "Kontoindstillinger" kommer der et vindue frem med seks muligheder:
1. Kontoinstillinger
2. Stedfortræderadgang
3. Tilføj eller fjern opbevaringspolitikker
4. Hent adressekartotek
5. Administrer mobilbeskeder
6. Klargør til offlineanvendelse

Klikke jeg på f.eks. Kontoindstallinger sker der intet.

(hvor jeg dog savner Windows Live Mail)

Jeg er mildt sagt i vildrede, og håber på at nogen kan hjælpe.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. april 2017 - 16:02 #1
Prøv med programmet at starte op og vælge tilføj programmer Vælg kør alt på denne Computer eller Kør reparation
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. april 2017 - 16:15 #2
Den er ikke rigtig kommet ind hos mig med hvad du mener. Jeg tror lige at jeg må have lidt mere detaljeret, før jeg forstår meningen.
Jeg synes bare at det er underligt at programmet begynder at drille. Alle mails fra i går efter klokken 17:22 er ikke med. Jeg kan se på min bærbare at der er kommet 25 mail ind siden nævnte klokkeslæt i går Jeg har prøvet at køre automatisk mail opsætning fra min udbyder YouSee og alt fungerer derfra.
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2017 - 16:21 #3
Du kunne lige checke alle dine mailindstillinger i forhold til YouSee hjemmesiden.
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/outlook-2010
Det kunne være et enkelt flueben, der står forkert.
Har lige forsøgt at lave automatisk opsætning på min egen Outlook, og det kunne den ikke. Så manuel opsætning er vejen frem.
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2017 - 16:30 #4
Outlook Hotmail Connector er ikke nødvendig for en POP3 konto fra YouSee, men du skal selvfølgelig sikre at alle seneste opdateringer til Officepakken er gennemført.
Under avancerede indstillinger under opdatering skal du afkrydse "Modtag opdateringer til andre Microsoft produkter".
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. april 2017 - 16:32 #5
#3 ink
Når jeg klikker på "Oplysninger" sker det intet udover at knappen bliver "bleg" ved aktivering, intet andet sker der, så jeg kommer ikke rigtig videre ad den vej.
Der må ligge noget andet bag fordi programmet indtil i går virkede ok.
Det ka måske tænkes at der er noget snavs på computeren? Vil prøve at køre Norton Power Eraser, da jeg har Norton installeret på computeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. april 2017 - 16:33 #6
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2017 - 16:46 #7
Det tyder på noget i programmet ikke fungerer. Som poko1 skriver i #1, så kan du gå i kontrolpanel - programmer - og markere Office 2010. Tryk på rediger og nu får du mulighed for at reparere programmet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. april 2017 - 17:31 #8
Gemmer du dine mail i en fælles .pst fil?
Du kan se hvor den er gemt ved at gå ind i Outlook, under: Filer/Kontooplysninger/Kontoindstillinger og her vælge Datafiler

Du kan derefter prøve at reparere datafilen:
https://support.office.com/da-dk/article/Reparere-Outlook-datafiler-pst-og-ost-25663bc3-11ec-4412-86c4-60458afc5253

Sørg endelig for backup!
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. april 2017 - 17:32 #9
#7
Jeg takker for hjælpen :-)
Det var reparationen af programmet der klarede at løse problemet.

Tak fra ErikHg