Avatar billede loui87 Novice
24. april 2017 - 13:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Litteraturliste i latex kan ikke ses på pdf-dokumentet

Hej, min rapport (pdf-fil) vil ikke vise min litteraturliste - HJÆLP!
Min Preamble ser ud som følgende:
\documentclass[11pt,twoside,a4paper,UKenglish]{memoir}

\usepackage{pdfpages}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage{babel}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{lmodern}
\usepackage{graphicx}
\graphicspath{{./figures/}}
\usepackage[left=2cm,right=2cm,top=3cm,bottom=3cm]{geometry}

\usepackage{enumitem}
\usepackage{geometry}
\usepackage{lipsum}
\usepackage[section]{placeins}
\usepackage{subfig}
\usepackage{xcolor}
\usepackage[plainpages=false,pdfpagelabels,pageanchor=false]{hyperref}

\usepackage{memhfixc}
\usepackage{natbib}
\bibliographystyle{agsm}

\begin{document}
\newpage
\renewcommand{\appendixtocname}{A}

\addcontentsline{toc}{chapter}{Appendices}
\input{appendix.tex}
\backmatter
\include{bibliotek/bibliografi.tex}

\end{document}
Avatar billede loui87 Novice
24. april 2017 - 13:08 #1
Min bibliotek/bibliografi.tex ser ud således:

\chapter{Referencer}
\begin{thebibliography}{9}
\begin{flushleft}
bla bla bla

\end{flushleft}
Avatar billede KennethLykke Mester
24. april 2017 - 14:49 #2
Hvordan er din referenceliste lavet? Bruger du bibtex eller er det bare en manuelt indtastet liste?

Normalt kører jeg mine referencelister ved at inkludere \usepackage{natbib} i preamblen og i dokumentet:

\section*{References}
\bibliographystyle{elsarticle-harv} % Kan være den style du gerne vil bruge, fx harvard
\bibliography{StiTilMinBibTex-fil/minbib} % Dette er min bibtex-fil, hvori jeg har alle mine referencer, så lige så snart jeg i teksten referer, så kommer den automatisk med i referencelisten i alfabetisk rækkefølge.
Avatar billede KennethLykke Mester
24. april 2017 - 14:56 #3
Hej Loui87, du må undskylde - jeg havde tydeligvis ikke læst begge dine poster godt nok.

Hvis du dropper \backmatter, kan du så compile, så din referenceliste kommer med i dokumentet?

Hvad er det helt præcist du gerne vil have ud af backmatter? Hvis det bare er ny nummerering af sidetal, så kan det klares ved \pagenumbering{} og \setcounter{page}{}
Avatar billede loui87 Novice
24. april 2017 - 14:57 #4
Manuelt.
Avatar billede loui87 Novice
24. april 2017 - 15:05 #5
I selve dokumentet har jeg:
\newpage
\renewcommand{\appendixtocname}{A} % Change appendix name for the table od contents
%\addappheadtotoc % 'Appendix' to the table of contents
\addcontentsline{toc}{chapter}{Appendices}
\input{appendix.tex}
%\backmatter % for glossary, index, back page
\include{biblio/bib.tex}

og kan stadig ikke se min litteraturliste i pdf'en, men kan godt compile
Avatar billede KennethLykke Mester
24. april 2017 - 15:08 #6
Det lyder spøjst... -Hvordan ender din appendix.tex? Det kan jo næsten se ud som om den afslutter dit dokument så?

Hvis du kommenterer \input{appendix.tex} ud også, hvad så?
Avatar billede loui87 Novice
24. april 2017 - 15:16 #7
appendix.tex:

\chapter*{Appendix}
\section*{A.1}
\begin{figure}[htb]
    \centering
    \includegraphics[width=0.60\textwidth]{figur/ap}
    \caption{Aldersfordelingen i Mexico - år 1950, 1980, 2015 og 2040 []}
    \label{fig:ap}
\end{figure}
Avatar billede KennethLykke Mester
24. april 2017 - 15:19 #8
Bare lige for en sikkerhedsskyld, du har en \end{thebibliography} med også, ikke?
Avatar billede KennethLykke Mester
24. april 2017 - 15:20 #9
Avatar billede loui87 Novice
24. april 2017 - 15:31 #10
Jo, det har jeg
Avatar billede KennethLykke Mester
24. april 2017 - 16:07 #11
Jeg har forsøgt at køre din kode, og har problemer med at få den til at acceptere bib'en fra en ekstern fil sådan som det er sat op. Hvis jeg kører følgende (har ikke ændret noget i din preamble) virker det:

\begin{document}
\section{First section}

This is a test of the \texttt{natbib} author-year system.  It cites
two works.  \citet{adam15} investigate how insects can annoy humans,
while another work~ \citep{rhin20} investigates how big animals can
annoy humans.

\newpage
\renewcommand{\appendixtocname}{A}

\addcontentsline{toc}{chapter}{Appendices}
\input{appendix.tex}

\backmatter

%\include{bibliografi.tex}

\begin{thebibliography}{}
\bibitem[Ant \& Bee(2015)]{adam15}Ant, A. \& Bee, B. (2015). The
  busy ant and bee guide to being a nuisance, \emph{Human-Insect
  Interaction}, 100(1), 1--1000

\bibitem[Rhino \& Elephant(2020)]{rhin20}Rhino, R. \& Elephant, E.
  (2020). \emph{Theory and Practice of Ruining Big Game
  Expeditions}, Safari Press
\end{thebibliography}

\end{document}
Avatar billede loui87 Novice
24. april 2017 - 16:59 #12
tak, det hjalp :)
Avatar billede KennethLykke Mester
24. april 2017 - 17:09 #13
Det lyder godt! Håber du fik det hele til at køre som du gerne vil.
Avatar billede KennethLykke Mester
24. april 2017 - 17:53 #14
Og forresten, hvis du har fået tilstrækkeligt svar, så må du gerne lukke spørgsmålet, så andre kan se de ikke behøver skrive indlæg.

Vh Kenneth