Avatar billede Betinat Novice
24. april 2017 - 15:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel kopierer kun værdi - ikke formel

Hej

Kan I hjælpe?

Når jeg indtaster en formel i excel og beder den kopiere, selvom jeg beder den indsætte formlen, så indsætter den kun værdien.
Hvorfor???

Eksempel =c5x25  og så bliver d5 så til eksempelvis 425
Jeg beder den derefter kopiere, således at:
=c6x25 og så skal d6 gerne beregne den nye værdi, men alligevel skriver den så 425 og "ignorerer" formlen.

Jeg har prøvet at slette alt og starte helt forfra, men ligemeget hjælper den. Den fokuserer kun på at kopiere værdien.

Hvad gør jeg for at jeg kan kopiere formlen? Jeg har også prøvet at kopiere og vælge "indsæt formel", men den vælger alligevel kun værdien.

Hvorfor???

Det er ved at drive mig til vanvid.

Har undersøgt og jeg har hverken Google toolbar eller Skype click to call på min computer, for det fandt jeg også i en tråd, men det er undersøgt og det er desværre ikke derfor det ikke virker.

Håber på hjælp og på forhånd tak
Mvh
Betina
Avatar billede ebea Ekspert
24. april 2017 - 15:36 #1
Det er vel formentlig afhængig af, hvad du har stående i C6 (17 som i C5, hvis resultatet er 425)!
Det er jo formlen som beregner, ud fra værdien i C6, når du har kopieret formlen fra C5, og indsat i C6!
Avatar billede Betinat Novice
24. april 2017 - 16:50 #2
Det er den variable del jeg indsætter i c-kolonnen og så skal det hele tiden ganges med 25.
Det er antal km jeg indsætter i cx og så skal det ganges med fast pris, 25.
Dvs indsætter 10 km i c5 og så giver d5 = 250.
Det kan jeg fint få den til, men kopierer jeg til d6, så skal den gå hen til d5 og se hvad der står der. Det skriver den også øverst i formlen at den gør, men alligevel viser d6 250  selvom jeg taster 20 km ind i d5.
Avatar billede ebea Ekspert
24. april 2017 - 16:56 #3
Hvis du mener at C5 skal være fast, så brug $ tegn indsat foran kolonne, og foran række nr.  F.eks. $C$5 inden kopiering, eller hvad celle som nu skal være fast del.
Avatar billede jkrons Professor
24. april 2017 - 23:39 #4
Prøv at kontrollere om du har fået slået Manuel beregning til i stedet for automatisk, for så opfører den sig præcist som du beskriver.
Avatar billede Betinat Novice
25. april 2017 - 08:07 #5
Tusind mange tak Jkrons - den havde ændret sig til manuel beregning, så har sat den tilbage til automatisk, og nu fungerer det hele igen :-)

Tusind tak for hjælpen :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 08:18 #6
Husk at markere Jkrons' svar som løsning ;)
Avatar billede Betinat Novice
25. april 2017 - 08:40 #7
Det er hermed gjort :-)
Avatar billede jkrons Professor
25. april 2017 - 11:19 #8
Velbekomme :-)