Avatar billede ole_hj Juniormester
24. april 2017 - 16:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP mail ender i spam filter

Hej,
Jeg har noget PHP kode, som sender en e-mail til en outlook konto. Men den ender i spam mappen. Er der nogen som ved hvordan man kan sende en e-mail i PHP, som ikke bliver fanget af spam filteret?
Min test kode er følgende

<?php
        $name = "Ole";
        $to="<eksempel@live.dk>";
        $subject="Aktivere konto";
        $from = 'doi2get <noreply@doit2get.dk>';
        $body='Hi '.$name.', <br/><br>æøå';
        $headers = "From: " .($from) . "\r\n";
        $headers .= "Reply-To: ". $name .($to) . "\r\n";
        $headers .= "Return-Path: ".($from) . "\r\n";;
        $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
        $headers .= "Content-Type: text/html; charset=utf-8\r\n";
        $headers .= "X-Priority: 3\r\n";
        $headers .= "X-Mailer: PHP". phpversion() ."\r\n";
        mail($to,$subject,$body,$headers);
        ?>
Avatar billede acore Ekspert
24. april 2017 - 20:20 #1
Generelt er der stor risiko - grænsende til sikkerhed - for at mails sendt med mail() ender i spam hos nogle brugere.

Jeg foreslår at bruge fx phpmailer. Der er mindre risiko for at det ender i spam og hvis det gør har du flere indstillingsmuligheder, så du kan undgå det.
Avatar billede acore Ekspert
25. april 2017 - 09:56 #2
Godt du kunne bruge svaret.

Hvis du bruger phpmailer, så har jeg gode erfaringer med at sætte xmailer til en tekst, der ikke er standard, altså i stil med (hvor du udskifter mysite.dk med den side, der sendes fra):

$mail = new PHPMailer();
$mail->XMailer = 'Generated by mysite.dk v1.1';

Skiftet til phpmailer, samt den ene setting har for mig været tilstrækkeligt indtil videre.
Avatar billede Asky Forsker
27. april 2017 - 22:20 #3
Jeg har brugt PHPmailer i årevis. Der er aldrig røget en mail i spamfiltret.
Start på koden:
require_once('class.phpmailer.php');
include("class.smtp.php"); // optional, gets called from within class.phpmailer.php if not already loaded
$mail            = new PHPMailer();  osv.