Avatar billede Monique M. Novice
24. april 2017 - 16:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Compac Presario CQ57 oplader ikke!

Hej! Jeg sidder her med en Compac Presario CQ57.
Og den vil ikke oplade. Hvis opladeren er i kan den godt tænde, men den skal starte HELT op og tit klargøre Windows. Jeg plejer st slumre den i skolen da vi bruger den meget, men nu skal den starte helt op som hvis jeg havde lukket den ned, hver gang.
Har prøvet at tage batteriet ud ig alt muligt men intet virker. Det kom bare fra den ene dag til den anden.
Kunne også godt bruge nogle råd til at få gjordt den hurtigere og til at larme mindre. Tror der er en slags vifte eller noget der går igang når man tænder den, men kan man slå den fra?

På forhånd - TAK!
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2017 - 19:54 #1
Lyder som om batteriet er ved at dø. Hvor gammel er PCen?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2017 - 20:37 #2
batteriet er på vej i graven.
blæseren skal renses. brug en tandbørste
Avatar billede posten Ekspert
24. april 2017 - 22:05 #3
vil give 1 og 2 ret batteriet er færdig og herved endnu et bevis på hp ikke er pengene værd !!! men vil samtidig slå slumring/dvale fra de ting er roden til ALT ondt
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. april 2017 - 10:38 #4
Alle batterier har en levetid, og når det er slut, er der kun vejen omkring et nyt. HP er ikke værre end andre produkter i den retning, så #3 er noget bavl.
Angående blæseren, så kan du forsøge dig med en støvsuger, som du holder hen til udblæsningsrillerne i kabinettet. For at rense din blæser til bunds, så kræver det, at du skiller pcén ad. Ideen med støvsugeren skal bruges med lidt forsiktighed, du må ikke bare holde den på i det uendelige, da lejerne i blæseren ikke kan klare de høje omdrejninger i alt for lang tid.
/ptj_11
Avatar billede Monique M. Novice
25. april 2017 - 14:17 #5
Okay! 1000 tak for hjælpen til ALLE!