Avatar billede nora9000 Juniormester
24. april 2017 - 17:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Prøver snart og internetforbindelse lort.

Hej:) Jeg har et stort problem, og kan ikke få min pc til reparation eller noget. Jeg bor på en efterskole. Min computer kan godt få netværks forbindelse på mit værelse, men ikke værelset ved siden af mit. Den kan få forbindelse i alle klasselokaler, men ikke nede i hallen... okay ... Lad mig bare sige det sådan her. Den kan ikke få forbindelse nogle steder, hvor andre pc'er kan. Skal sidde nede i hallen til de skrf. prøver,  og sidst hele skolen sad der nede kunne min pc ikke komme på nettet. Har så ikke prøvet siden, fordi næste gang vi skal sidde der nede er til prøverne. Hvad gør jeg?
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2017 - 20:02 #1
Du kunne opdatere driveren til dit netværkskort. Evt. geninstallere det.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. april 2017 - 20:24 #2
En ekstern USB-WiFi antenne kunne måske hjælpe dig. Fås til rimelig pris. Set b.la. hos:
www.avxperten.dk  og  www.avcables.dk
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2017 - 20:28 #3
prøverne er det primære. net forbindelse sekundært.
jeg synes du skal bede om hjælp hos den lærer som står for net på skolen
Avatar billede nora9000 Juniormester
25. april 2017 - 11:05 #4
It- læreren er til ingen hjælp. Hun siger bare "det er ikke mit problem"
Hvordan opdatere/geninstallere driveren? Jeg har en Acer Aspire V
Avatar billede nora9000 Juniormester
25. april 2017 - 11:12 #5
og hvad er en driver til netværkskortet
Avatar billede INK Ekspert
25. april 2017 - 11:28 #6
Gå i kontrolpanel videre til Netværks- og Deling - videre til Netværksforbindelser.
Her højreklikker du på WiFi og kører Diagnosticer programmet. Det kan du også gøre på Netværkskortet.
Håber det hjælper.
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. april 2017 - 14:44 #7
Her et par forslag: (Forudsætter af din forbindelse til huset er ok)
Disse tre kommandoer kan anvendes hvis ingen netadgang: (Genstart efter udført!!)
cmd: ipconfig /flushdns (Nulstiller DNS)
cmd: netsh int ip reset  (Reset ip. Works for IPv4)
cmd: netsh winsock reset (Mere radikal løsning. Anbefales som sidste udvej)
netsh winsock reset = reset winsock catalog back to default setting or clean state
winsock reset kan medføre at andre programmer f.eks. VPN skal geninstalleres.
Alternativ1: Højreklik på netværkssymbol i bunden af skærm, vælg netværks og delingscenter.
Klik på interforbindelse-egenskaber-markere IPv4-egenskaber-hent IP + DNS automatisk
Alternativ2: Netkort-egenskaber-strømstyring (Fjern flueben ud for "Windows lukker for at spare strøm)
**
Netop når du siger PC har været flyttet, kan PC automatisk sætte loopback til 127.0.0.1 Men det kan du se i og rette i alternativ1.
Personligt ville jeg starte med alternativ1.
Avatar billede nora9000 Juniormester
25. april 2017 - 19:08 #8
Spørger lige igen: Hvad betyder driveren til netværks kortet? Hvad vil det gøre godt for at jeg opdatere/geninstallere driveren ?
Avatar billede INK Ekspert
25. april 2017 - 19:22 #9
Driveren er det underprogram, der får et netværkskort til at fungere. Tror dog du skulle forsøge Uvangas råd i #7. Kan du ikke få nogen til at hjælpe dig, såfremt du er usikker?