Avatar billede mr_jay Mester
24. april 2017 - 17:34 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Skifte fra HDD > SSD?

Jeg har en PC med Windows 10 og en HDD på 1 TB, men vil gerne have en SSD til Windows og nogle få programmer, så skidtet kan køre lidt hurtigere.

Kan det uden problemer lader sig gøre, at overføre Windows fra nuværende HDD til SSD?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. april 2017 - 17:37 #1
Det er som regel problemfrit. Vælger du en Samsung-SSD følger der et værktøj med til formålet. Her kan du clone dit C-drev til SSD'en uden at ødelægge den oprindelige partition, så den vej rundt er det risikofrit.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2017 - 17:57 #2
Enig med #1, men du skal huske, at hvis Windows har været en partition på en stor HDD, hvorpå der er installeret programmer, så vil Windows database indeholde en del informationer, som ikke passer mere. Så den database skal renses for ubrugelige data for at fungere rigtigt.
Noget andet er, at hvis den Windows er en opgradering på en anden version, kan det være en god ide, at lave en ren installation. Det kan gøres, på den samme computer, uden brug af nøgle. Man henter bare en gratis Iso-fil hos Microsoft.
Avatar billede mr_jay Mester
24. april 2017 - 18:18 #3
Takker for svar.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2017 - 20:11 #4
Ok :-)