Avatar billede Slettet bruger
24. april 2017 - 19:54 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Windows 10 - Er disse "problemer" stadig aktuelle?"

8 grunde til IKKE at installere Windows 10.
http://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/8-grunde-til-ikke-at-installere-windows-10

Vil gerne høre hvad nogen mener om især punkt ...

1. Er der stadig problemer med at opdatere?
2. Hvad er ulempen ved dét, siden de har sat det på listen...?
3. Bliver man stadig tvunget til at opdatere når de passer Microsoft?
7. Er browseren stadig dårlig ...?

Desuden: Er det muligt at installere Outlook 2003 i Windows 10?

Benytter pt. stadig Windows 7.
Har nogen fortrudt de er skiftet fra den til 10?

Vil også gerne vide om dette trick stadig virker (forventer det ikke):
http://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/windows-10-er-stadig-gratis
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2017 - 19:59 #1
Windows10 er vejen frem for PCer. De fleste børnesygdomme er væk. Jeg har ikke fortrudt. Kører selv Office 2010, men 2003 virker sikkert stadig - kan dog ikke bekræfte baseret på erfaring. Hvis tricket ikke virker, så kan du købe licenser på nettet til rimelige penge.
Avatar billede milter Ekspert
24. april 2017 - 20:21 #2
1. Jeg vil til hver en tid anbefale en "clean" installation af 10'eren. Og det gør jeg, selv om to af familiens computere uden problemer er blevet opdateret fra 7 til 10 pga. for hurtige klik på "Ja tak, opdater til win 10". Begge computere kører stadig fint i dag, selv om de er 7 år gamle hjemmebyggede.

2. Glem det. Tror du virkeligt på, at Microsoft ikke gerne vil tjene penge på nye styresystemer? Og tror du på, at Windows 10 vil kunne videreudvikles til at arbejde med alle nye former for hard- og software de næste 10 år?

3: En af de største indvendinger fra rigtigt mange brugere var de tvungne opdateringer. Som englænderne siger: "If it ain't broke, don't fix it". Det kan være ok med sikkerhedsrelaterede opdateringer, men opdateringer af anden art til drivere og programmer skaber ofte problemer. Hvis du kigger på nettet, er der utallige oplysninger om, hvordan man kan forhindre automatiske opdateringe, man ikke ønsker.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=windows+10+stop+automatic+updates

Du behøver ikke bruge browseren. Browservalg afhænger ofte af personlige ønsker.

http://www.pcworld.com/article/2955484/windows/how-to-change-windows-10s-default-web-browser-to-chrome-firefox-or-opera.html
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. april 2017 - 20:33 #3
Vedr. opdateringer, dem kan du selv styre hvornår skal ske:
Klik på Startknappen og tryk på Indstillinger.
Vælg Opdatering og sikkerhed.
I næste vindue klikker du på knappen Rediger aktive timer.
Vælg start- og slut tidspunkt. I dette tidsrum genstartes din PC ikke.
Bekræft til sidst med Gem.
Avatar billede Slater Ekspert
24. april 2017 - 20:38 #4
Den artikel er skrevet enten af en komplet tåbe, eller en med den faste agenda at svine Windows 10 til med alle midler.

Jeg skal naturligvis ikke nægte at systemet kan have problemer, men de er - og har altid været - noget komplet vås.

2. Hvorfor skulle det dog nogensinde være en negativ ting, at noget er under løbende udvikling? Som modsætning til et "færdigt produkt" (som ikke udvikles) betyder det bare, at du gratis får nyere versioner af det, i stedet for at skulle købe næste version hele tiden. Komplet tåbelig grund.

3. Ikke mere end før. Den anbefaler opdateringer, men du kan vælge hvornår de skal udføres. Og det er en god ting at den anbefaler det, så folk husker det.

4. Det er da sandt, men du kan bare nøjes med at bruge det ene. Who cares om det også findes et andet sted?

5. Smagssag om de er bedre, og du kan sagtens benytte almindelige programmer stadig. Apps er ikke tvungne.

6. Korrekt, Cortana virker ikke - endnu. Men det gør det heller ikke på andre versioner af Windows, så hvordan er det et argument for noget som helst?

7. Smagssag, men Internet Explorer findes stadig, og du kan stadig hente en helt anden browser, som de fleste gør... så du har fået endnu en valgmulighed, og det er skidt? What?

8. Det kan fravælges, og Windows 10 kommer endda og spørger dig hvor mange af de ting, du vil slå til.

Alt i alt, komplet og aldeles vås og volapyk.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2017 - 20:56 #5
Mange tak for svarene!!

Mht. e-mail. Kan nu se man kan installere en e-mail app. Er det, det samme som at have et e-mail program installeret?
Skal den konfigureres via indstillinger på computeren, eller er det i virkeligheden en online mail der fungere som outlook.live.com men blot åbnes direkte fra Windows?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2017 - 21:54 #6
Vil blot finde ud af om det er noget jeg kan bruge i stedet for mit e-mail program. Det kommer an på hvordan det fungere ...
Gider ikke noget der er online basseret. Altså hvor man skal åbne en hjemmeside.
Avatar billede milter Ekspert
24. april 2017 - 22:03 #7
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2017 - 22:14 #8
Mail programmet er et program på PCen i Windows10. Fungerer ok, men ellers så vælg Mozilla Thunderbird.
Avatar billede summer Mester
24. april 2017 - 22:35 #9
Kører selv Office 2003. Virker stadig fint.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 04:53 #10
Tak for hjælpen!

PS. Må nok hellere vente med at afprøve det "trick" (for gratis download) til tidspunktet hvor jeg er indstillet på at betale, i fald man først under processen - hvor det er for sent at fortryde - bliver bedt om det ...
Men venter nu ikke det virker. Og det er ok. Har jo haft chancen.