Avatar billede JDJ86 Praktikant
24. april 2017 - 20:54 Der er 1 kommentar

MAC og My Book Live Duo 6 tb

God aften

Jeg har Stofa og har lige fået nyt modem da det andet brændte af.

Jeg har en Dune HD mediecenter og den omtalte "server".

Jeg kan pludselig ikke tilgå serveren fra min mac mere? ved opstart kan jeg godt komme ind på "hovedsiden" af serveren og se de forskellige mapper. Men når jeg trykker på en siger den "Handlingen kan ikke udføres, fordi det originale emne til "Public" ikke findes"?

Det forstår jeg ikke

Kan fint tilgå den via live dashboard over IP i browseren og kan ligeledes afspille film fra serveren via Dunen? så hvor går det lige galt?

Når jeg trykker på "opret forbindelse som" siger den: "Der var problemer med at oprette forbindelse til serveren "ServerNJ" Serveren findes måske ikke eller er ikke tilgængelig lige nu. Kontroller servernavnet eller IP-adressen, kontroller din netværksforbindelsen og prøv derefter igen"

Serveren er tilgængelig og kører fint - kan se film fra den via min Dune og se den under antal enheder på netkortet. Servernavn er også korrekt og samme er IP-adressen. Men jeg ved ikke hvordan jeg tilføjer serveren/netværksdrev på en MAC? Gør den ikke selv det? under "fælles"? Jeg kan hvertfald ikke finde noget sted hvor jeg selv kan styre det. Og serveren popper selv frem efter noget tid hvor mac'en har kørt

Som gæst kan jeg komme ind på alt - forstår det simpelthen ikke! har også prøvet at lave ny registreret bruger men uden held.

Håber nogle kan hjælpe - på det gamle modem havde jeg aldrig problemer som disse og har ikke lavet andre ændringer overhovedet.

God aften

Vh. Jimmy
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2017 - 08:04 #1
Ikke fordi jeg kender noget til mac - men det lyder lidt som om din mac har cachet din gamle opsætning - prøv at slette forbindelsen fra maccen, og opret den igen?