Avatar billede ZeBa Ekspert
25. april 2017 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min scanner scanner ikke

Jeg scanner til Photoshop og til fil, men der kommer kun et hvidt ark ud af det. Den har scannet perfect i mange år og så sent som i sidste uge var der ingen problemer.
WIA CanoScan Lide 700F og jeg har W 10
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2017 - 21:34 #1
Kan du se og åbne scanneren i Photoshop, når den er tændt? Følg instruktionerne herunder:

http://www.dummies.com/photography/photo-software/adobe-photoshop-elements/how-to-scan-images-into-photoshop-elements-9/
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2017 - 21:41 #2
De instruktioner, du skal følge, starter med teksten: "USING SCANNER PLUG-INS (WINDOWS)"
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. april 2017 - 21:49 #3
Men jeg bruger Photoshop
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2017 - 22:11 #4
Hvilken version af Photoshop? Og hvilket program og metode har du tidligere brugt til scanninger?
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. april 2017 - 23:15 #5
CC, har brugt det siden det kom
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2017 - 23:30 #6
Og resten af mit spørgsmål...? Som i linket herunder, eller ...?

https://helpx.adobe.com/dk/photoshop/using/acquiring-images-cameras-scanners.html#import_images_using_a_wia_interface_windows_only

Kærer slæden, og er der lys i lampen? Har du checket kablet?
Avatar billede ZeBa Ekspert
26. april 2017 - 00:47 #7
Hvad er det, du vil have svar på?
Slæden kører fint. Der er ingen lampe. Har checket kablet?
Avatar billede milter Ekspert
26. april 2017 - 19:56 #8
Jeg prøver at gafle mig ind på en måde at hjælpe dig på. Til det behøver jeg nogle oplysninger, f.eks. hvordan du laver dine scanninger. Scanninger kan startes på flere måder, f.eks. ved tryk på en knap på scanneren eller fra diverse programmer på computeren.

Scannere kan "tale med" computere gennem Twain eller WIA. OK, så er der ingen lampe, men der er et LED-panel, som skal virke.

Her kommer et link fra Canon. God arbejdslyst.

http://support-sg.canon-asia.com/contents/SG/EN/8100103900.html