Avatar billede Mathilde Falle Praktikant
26. april 2017 - 09:46 Der er 2 kommentarer

Jeg kan ikke åbne gemt dokument på Mac

Hej. Igår skrev jeg noter og gemte dem på min Mac på skrivebordet. Da jeg kommer hjem og skal tage backup, kan jeg ikke finde filen.
jeg åbner "seneste" i word og finder filen og trykker på den, men der kommer en fejlbesked der siger "Word was unable to find the document Organisationsstruktur og kultur.docx. Would you like to locate it yourself?" Jeg kan ikke finde dokumentet i spotlight eller papirkurven eller nogen som helt steder.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan åbne dokumentet eller finde det, da det er et ret vigtigt dokument. Jeg synes det er mærkeligt at jeg kan se det i seneste, men ikke kan finde det.

Mvh Mathilde
Avatar billede INK Ekspert
26. april 2017 - 13:05 #1
Hvis du har skrevet det i Word, så må du finde hvor Word gemmer som standard, og hvor Word gemmer undervejs. Det findes i indstillinger under Word. Det kan eksempelvis være i Dokumenter, men også Dropbox, Google Drev, One Drive eller andet steds. Du har forhåbentlig slået automatisk gendannelse til, så der altid gemmes en kopi hvert x´te minut?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2017 - 07:18 #2
tjek lige, hvor word "tror" din fil ligge hen - kunne det måske tænkes at du havde en usb-nøgle i din mac? så ligger filen nok der