Avatar billede Btimmer Seniormester
26. april 2017 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Vil ikke forny Office 365 Personal

Jeg har Windows 7 og vil ikke konvertere til Windows 10. Sidste år blev jeg taget lidt med bukserne nede af Microsoft som meddelte min outlook email ville blive annulleret og jeg skulle konvertere til Windows 10 for at bibeholde den. Jeg havde office 2003 som for mig var udmærket idet jeg kun MEGET LIDT bruger word og excel, ikke andet. Microsoft tilbød et gratis år med Office 365 Personal, men dette udløber i næste måned og jeg vil ikke forny det og betale et år frem. Min email kan jeg ændre til f.eks. Thunderbird, det koster ingenting, men hvad kan jeg gøre omkring excel og word da jeg i den grad har fortrudt office 2003 blev slettet fra min computer.
Avatar billede INK Ekspert
26. april 2017 - 12:52 #1
Du kan sikkert stadig køre Office 2003 med Word og Excel. Det er kun Outlook, der er for gammel til Outlook.com mails. Afinstaller alt om Office 365. Dernæst installer Office 2003.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2017 - 13:02 #2
Og HUSK at tjekke dine betalingsoplysninger på https://accounts.microsoft.com - jeg fik et års "gratis" 365 abonnement, som jeg ikke har gjort brug af (har office 2010 og 2013 med nøgle på mine systemer, der fungerer fint til mig). Det opdagede jeg stod til automatisk fornyelse, og da jeg tidligere har købt Minecraft hos Microsoft, havde de gemt mine PayPal info til "automatisk fornyelse af Office 365".

Jeg er ellers enig - ud med O365, og installer du trygt Office 2003 - den er gammeldags i layout, kræver lidt opdateringer for at køre de ny docx og xlsx dokumenter, men fungerer ellers fint. Og så brug du outlook.com direkte på nettet, eller via Thunderbird, som du er inde på.
Avatar billede Btimmer Seniormester
26. april 2017 - 13:04 #3
Jeg er desværre ikke nogen ørn til dette. Jeg har selvfølgelig prøvet at finde office 2003, men kan ikke rigtig se hvor jeg skal downloade det fra. Desværre blev Office 2003 jo slettet fra min computer.
Avatar billede INK Ekspert
26. april 2017 - 13:10 #4
Hvis du ikke kan finde licensnummeret, så kan det være problematisk. Men hvis programmet er købt som download, kan du måske hos sælgeren (evt. Microsoft) finde licensnøglen.
Som Officepakke kan du downloade den gratis LibreOffice, der formentlig dækker dit beskedne behov.
Avatar billede Btimmer Seniormester
26. april 2017 - 18:10 #5
1000 tak for jeres hjælp