Avatar billede Harvestman Novice
26. april 2017 - 14:21 Der er 5 kommentarer

Bærebar uden harddisk som ekstra PC skærm

Hej. Er der nogen der kan hjælpe mig med et problem jeg har. Jeg har brug for en ekstra arbejdsskærm til dokumentarbejde, og mangler en ekstra skærm. Jeg har en gammel PC(laptop) hvor jeg har tager harddisken ud og bruger som extern disk. Jeg vil spørge om jeg kan tilslutte laptoppen uden harddisk som ekstra skærm, eller skal harddisken være i? Håner der er nogen der kan hjælpe mig med det spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2017 - 14:31 #1
det er kun gæt, men jeg tror ikke at den laptop tænder for skærmen, medmindre der sidder en harddisk i den. (strømforsyning)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2017 - 14:51 #2
@Sidwave Ja det lyder som et gæt :-)

Projektet er nok stort set umuligt. Uden harddisk kan den godt tænde for skærmen (den vil vise at den ikke kan finde en harddisk at boote på), men skærmen viser jo kun hvad computeren i den bærbare viser.

Hvis du vil bruge den som ekstra skærm, skal den køre på et operativsystem, med noget skærmdelings software. Du kunne jo selvfølgelig sætte den bærbare til at boote på en lille USB-stick - så kan du undvære harddisken. Og så skal den jo på nettet - eller skærmdelings softwaren skal være i stand til at læse input fra USB porten, eller hvilken port du nu vil bruge til at overføre signal med.

Hvis jeg fik stillet opgaven i professionel sammenhæng ville jeg sige "glem det"... - eller kræve mindst 30 timer til at sætte det op, og indkøb af speciel hardware/software...

Så selv om tanken er god, så forlig dig med at skærmen på den bærbare altså sidder fast på computeren i den bærbare, og ikke umiddelbart kan bruges som andet end en samlet enhed.
Avatar billede Harvestman Novice
26. april 2017 - 15:33 #3
Mange tak for den hurtige respons allesammen. Jeg tror jeg vil lede efter penge til en ekstra skærm i stedet for. bedste hilsen Harvestman.
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2017 - 17:26 #4
Avatar billede 450025 Ekspert
26. april 2017 - 17:58 #5
#3  Svaret du hadde selv er 100% seif kople til en ekstra skjerm, rimeligste løsning
      og så spare du deg selv masse, men så dem kjære penga da.
      Laptoppen min sin skjerm gjore krøll seg på seg 2 striper tvers over, hekta på
      en  skjerm jeg hadde liggende USB kabel funka fint den.
      Hadde en med striper og så den andre.
      Å med 2 skjermer det må da være fint det, håper jeg har forstått deg rett da.

      Arne.