Avatar billede Asky Forsker
27. april 2017 - 12:03 Der er 3 kommentarer

Browsere læser CSS firskelligt

Mine html og PHP - sider er styret af CSS. Det er vældig praktisk. Nu er jeg kommet ud for et problem: I CSS har jeg sat H3 blandt andet til textalign: left;
I Crome er teksten venstrestillet
I Edge er teksten venstrestillet
I Internet Explorer er den venstrestillet osv
MEN i Opera bliver teksten hårnakket ved med at være centreret!
Kan nogen forklare dette og evt. give mig en idé om, hvad jeg skriver i CSS for at Opera også venstrestiller?
Jeg har prøvet at skrive <h3 align="left"> i selve HTML-koden - det hjælper ikke.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. april 2017 - 12:29 #1
Har du link til din side ?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
27. april 2017 - 13:01 #2
Det hedder altså følgende i css med bindestreg. Måske det er forklaringen.
text-align: left;
Avatar billede Asky Forsker
27. april 2017 - 13:30 #3
Her er hele koden i CSS: (Der var ingen stavefejl ;-))
h3 {
font : normal normal normal Verdana;
color :#333333;
text-align : left;
}
Linket til min side er: (Det er en side under udarbejdelse, som ikke er offentliggjort endnu)
http://www.bibliodan.dk/DSmappe/omforlaget.html
Og så fandt jeg ud af, at da computeren var genstartet, stod det også rigtigt her.
Opera er altså rigtig god til at gemme cookies også selvom, man flere gange trykker F5!