Avatar billede 1Dorte Guru
28. april 2017 - 18:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Baggrundsfarve, hvis jeg kopier en tekst fra en hjemmesiden til word

Hej.

Når jeg kopier en tekst fra internettet til word, kan der nogle gange være en baggrundsfarve. Hvordan får jeg den væk/til at blive hvid?

Dorte
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2017 - 19:25 #1
brug Ctrl+Shift+V til indsæt og ikke bare Ctrl+v
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. april 2017 - 19:30 #2
Avatar billede 1Dorte Guru
28. april 2017 - 21:52 #3
Hej

Ctrl+shift+v fungerede ikke for mig. Mangler der noget i den genvej?

Men jeg valgte "Indstillinger for sæt ind" - "behold kun tekst".

Har så tit brugt løsningen i excel, hvis jeg ikke vil have formler med, men havde ikke selv tænkt, at det også kan bruges i word.

TAK for hjælpen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. april 2017 - 21:55 #4
Som jeg læser det, er Ctrl+Shift+V ikke standard genvej for special indsæt, men det kan laves via en makro.
Avatar billede 1Dorte Guru
28. april 2017 - 22:15 #5
Ok Jakobdo. Det er ikke noget, jeg kaster mig ud i.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. april 2017 - 01:34 #6
Til info:
Ctlr+Shift+V er den ene af to genveje knyttet til "Formatpensel", som findes til venstre på fanen Startside / Hjem (navn afhænger af Word-version):

Ctrl+Shift+C kopierer formateringen fra markeret tekst.
Ctrl+Shift+V overfører den kopierede formatering til tekst, man efterfølgende markerer.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2017 - 07:50 #7
Ctrl shift v er åbenbart kun internt i Office - jeg har kun brugt det fra word til word.
Avatar billede Hanne_H Juniormester
25. november 2017 - 16:26 #8
I Word 2003 er det såre simpelt - og det samme er gældende for nyere Word-versioner, blot er det mere besværligtm hvis man bruger tastaturgenveje.
Kopier det ønskede et eller andet sted fra til klippebordet.
I Word 2003: Rediger, Indsæt speciel, Uformateret Unicode-tekst.