Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. april 2017 - 19:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Info om filmen "Trumbo"

Jeg har set en GOD film "Trumbo" og Dalton Trumbo i USA -

Man kan se den på Filmstriben.

Men jeg har nu lånt den på biblioteket.

Jeg søger information - Af nogen, som har set filmen.
Måske ikke mange ?
*
Men det er en film, som fangerne ser, da Trumbo afsoner en dom for "u-amerikansk virksomhed".

Man ser, et lille klip fra en film, med amerikanske soldater der slås mod japanske soldater.

Men er det en rigtig film ? - Eller noget konstrueret, til filmen ?'

(Der er nemlig flere sener i filmen, som er konstrueret i sort - hvid).

Kunne ligne "Sands of Jima" (hedder den vist). Og alligevel ikke.

Men : er det en rigtig film, fra dengang ? I 1950-1953 ?

Eller er det fiktion ? En "Fake film" - Den ser noget "overdrevet ud !!"
- Og igen måske ikke ?

*

På forhånd tak ...

Ja, jeg ved godt der er et vanskeligt spørgsmål. Og man skal kende filmen.

SORRY * Venlig Hilsen. God Søndag * Fra : * Jørn *
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. april 2017 - 19:49 #1
Filmen hed "Sands of Iwo Jima" (Hvis det altså var den )  ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. maj 2017 - 20:57 #2
For svært - Men det kunne jo være - Men For svært