Avatar billede hkprofil Forsker
02. maj 2017 - 15:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Word til JPG

Jeg har et Word dokument som jeg jævnligt skal sende, men det kan kun modtages, hvis det hedder .JPG eller .PNG.

Jeg har Windows 10 og Microsoft office 365 men får ikke muligheden for at ændre til disse formater, kun til PDF, men det kan jeg ikke bruge.
Er der nogen der kan hjælpe?
mvh
hkprofil
Avatar billede acore Ekspert
02. maj 2017 - 15:47 #1
Du kan evt omdøbe filen, så den ender med jpg eller png og så kan modtageren omdøbe den tilbage.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2017 - 15:59 #2
Ellers tag en skærmkopi (ALT+PrtScr), sæt ind i Paint (Windows+R - skriv "mspaint"), og gem denne som jpg.
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2017 - 16:02 #3
ole_madsen: Hvilket er et ganske udmærket råd, så længe dokumentet er kort nok til at vises på skærmen på én gang. Er det længere end det, bliver det møgbesværligt.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2017 - 16:31 #4
du kan ikke det der.. og en mand der ikke vil have en pdf, er til besvær :)
men du kan omdøbe til .jpg ja

jeg formoder det har noget at gøre med at hans mailserver har fjel i mimetypen så det ikke er muligt at sende word som binary fil. :_) når word filer ikke er bin filer på en mailserver, så sender den dem som tekst, hvorved de bliver ja, ødelagt, og herefter vist i mails han modtager, en bunke tekst med koder og snot blandet sammen :)

det var klogere at din ven kontakter sin mailudbyder, så de fikser, at man godt kan sende word filer.

og, du kan også bare pakke det med ZIP ?

at sende en word fil som JGP, er det mest underlige, og idiotiske jeg har hørt i 10 år :) ja men det er sandt :)
Avatar billede hkprofil Forsker
02. maj 2017 - 16:32 #5
Ole Madsen - den løsning har jeg prøvet og syntes bare det er meget besværligt, fordi der skal beskæres en del.
Acore! - ja men det er jo det jeg ikke kan?
Avatar billede hkprofil Forsker
02. maj 2017 - 16:45 #6
Sidwave - vi er helt enige. Men det er et bureau der modtager CV, og jeg ved ikke hvorfor de kun vil modtage i JPG. Det ser dog ud til, at jeg skal fortsætte med at tage et foto af word dokumentet med mobilen, og sende det på den måde, men det ser ikke specielt prof. ud :-(
Avatar billede store-morten Ekspert
02. maj 2017 - 17:30 #7
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2017 - 17:44 #8
Så kan du også forsøge med http://getgreenshot.org/ - der kan du klippe større regioner ud. Det kan man ikke med windows snipping tool
Avatar billede cht22 Professor
02. maj 2017 - 18:18 #9
Du kan gemme det som pdf og så kan du finde sider på nettet som online kan konvertere til jpg
Avatar billede jkrons Professor
02. maj 2017 - 18:22 #10
Der findes såp vidt jeg ved ingen mulighed for direkte at gemme som jpg, så dine muligheder er nok at "tage et billede", og det er der mange programmer, der kan. Jeg bruger selv ScreenHunter i den gratis version.

Hvis CV'et fylder mere end en side, skal du vel alligevel tage to fotos med mobilen?
Avatar billede Mikael Ekspert
02. maj 2017 - 20:25 #11
Dette online program kan fra Word og til JPG og PNG
Og meget andet sjovt ;)

http://www.convertfiles.com/convert/document/XPS-to-PDF.html

http://imgur.com/d7IwXfR
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2017 - 20:46 #12
Det slog mig lige... - en PDF "printer" kan måske gemme som JPG.

Jeg bruger selv http://www.pdfforge.org/pdfcreator - og det viser sig sørme at den kan gemme som JPG - så mon ikke det er det letteste...
Avatar billede cht22 Professor
02. maj 2017 - 20:57 #13
Hvorfor kommer I med forslag om at hente programmer når det kan klares online?

https://www.freepdfconvert.com/pdf-jpg

Så kan det da ikke blive nemmere og bedre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2017 - 21:42 #14
Fordi det ikke er skide praktisk at skulle uploade filer online, konvertere, downloade igen, for først herefter at kunne vedhæfte dem en mail...

Så er det altså noget lettere at klare lokalt.

Dit link konverterer iøvrigt PDF filer... - ikke word (hvilket Mikales gør i #11), så det kan slet ikke bruges i denne sammenhæng.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. maj 2017 - 22:14 #15
Eller i Word, print til OneNote, marker og gem på pc. som PNG.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. maj 2017 - 22:21 #16
https://www.youtube.com/watch?v=BOWeuQtCSi0

Sidst i videoen, kan man se der er dannet to sider, højre-klik derpå og vælg: gem som.
Avatar billede hkprofil Forsker
03. maj 2017 - 09:21 #17
Jeg startede med store-morten's forslag med klippeværktøjet og det ser ud til at dække mit behov. Jeg er ny med Windows 10, så det havde jeg ikke set før. Meget nemt, og jeg skal ikke downloade flere programmer :-) Mange tak for alle jeres forslag, som jeg gemmer, i tilfælde af, jeg får behov for andre løsninger. TAK
Avatar billede cht22 Professor
03. maj 2017 - 09:50 #18
Ole_madsen: Som jeg skrev tidligere kan Office 365 gemme som pdf og derefter kan man konvertere online til jpg. Spørgeren fortalte også selv at der godt kunne gemmes som pdf. Så det link kan godt bruges i denne sammenhæng. Men spørgeren har fået løst det på anden vis, hverken ved brug af ekstra program eller ved at konvertere online.