Avatar billede petert Forsker
04. maj 2017 - 16:55 Der er 4 kommentarer

Rediger netværkskort

I forbindelse med opsætning af 2 switche via netkort/netudgang på bærbar med WIN 8. skal jeg gøre følgende.
1. ændre netkortet fra at vælge dynamisk IP adresse til en fast. ip adresse fra disse switche.
2. slå firewallen fra midlertidig.
Hvor går jeg ind og gør dette ?
mvh
Petert
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2017 - 17:10 #1
fast ip: kontrolpanel, netværk og delingscenter, rediger indstillinger for netværkskort
højreklik på den, der skal redigeres (wifi eller ethernet), vælg egenskaber
klik på TCP/IPv4... og så på knappen Egenskaber
du kan nu angive en fast ip-adresse

firewall: kontrolpanel, windows firewall - der er et menupunkt 'slå Windows Firewall til eller fra'
Avatar billede petert Forsker
04. maj 2017 - 18:14 #2
Hej claes
hvis jeg vælger =TCP/IPv4... og så på knappen Egenskaber, kan jeg vælge
Henter automatisk og vælge fast.
men skal eller kan jeg bruge
undermaske feltet og standardgateway feltet til noget.
Jeg vil komme ud for jævnligt at skulle skifte mellem at kunne bruge denne indstilling og alm. hvor den henter  TCP/IPv4.
ellers tak for hjælpen
mvh
Petert
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2017 - 18:47 #3
undernet (subnet) er typisk 255.255.255.0
default gateway er adressen på din router (hos mig er det 192.168.2.1)
begge dele kan du se på din pc ved at starte en kommandoprompt og i den skrive
<b>ipconfig</b>
det aflæser du så før du retter i data - og du skal bruge data ud for det netkort, du vil bruge.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2017 - 18:49 #4
<b>ipconfig</b>
er så uden klammer
ipconfig
det skulle bare have være i fed som
ipconfig