Avatar billede HFriis Praktikant
04. maj 2017 - 18:11 Der er 8 kommentarer

Windows 10,problem med opgradering og Photoshop 7

Hej
HJÆLP
Min computer har Windows 10 og er lige blevet opgraderet.  Det har givet problemer når jeg arbejder i Photoshop 7, Det virker som om at opgraderingen tager så meget power at Photoshop ikke køre normalt, der kommer også en firkant frem, hvor der står at der er et problem med et program der ikke er kompatibel med Photoshop 7.Problemerne kom lige efter opgraderingen.
Jeg har tænkt mig at købe en extra computer der udelukkende bliver brugt til arbejdsbrug med Photoshop 7...ingen net og ingen andre programmer for at undgå lignende problemer, men styresystemer er jo Windows. Mit spørgsmål er hvordan kan jeg undgå opgraderinger i Windows ?
Med venlig hilsen
og på forhånd Tak.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. maj 2017 - 18:24 #1
Du skriver "opgradering", mener du ikke "opdatering"?
Hvis det sidste er tilfældet skulle det være muligt at fjerne opdateringen der laver numre.
Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer i Windows 10 (kører selv med Windows 7) men mener ikke der er den store forskel.

Prøv linket herunder:

https://www.youtube.com/results?search_query=fjern+opdatering+i+win+10
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2017 - 19:39 #2
den ekstra pc skal ikke være forbundet til noget (udover strøm). Når du har en opgave, henter du den på den anden pc og gemmer den på usb - og usb sættes i den nye arbejds-pc. Løs opgaven og gem resultat på usb - sæt tilbage på den gamle pc og send via nettet.
Så vil du aldrig få opdateringer, og du kan spare firewall/viruskontrol på arbejds-pc - bare du tjekker usb inden du flytter data fra gammel til ny.
Avatar billede INK Ekspert
04. maj 2017 - 19:41 #3
Taler vi om Photoshop Elements 7?
Min PC med Win10 Creators update kører uden problemer. Hvilken version kører du?
Avatar billede posten Ekspert
04. maj 2017 - 21:18 #4
ink : den photoshop elements er der mon en der hedder 15,0 har lige fundet den og gemt i dokumenter på den hp jeg lige har smidt 8 ud og ind med 10 pro 64 bit
konen til ham der har den laver video/foto redigering på den den gl. pc vi brugte var en vista maskine
Avatar billede kurtba Ekspert
04. maj 2017 - 23:47 #5
Hvis det virkelig er Photoshop 7 du har, så er den jo så gammel, så jeg kan sagtens forestille mig, at den ikke er kompatibel med windows 10, idet den blev lavet da windows 95 var på markedet. Hvis du virkelig arbejder så meget med fotoredigering, bør du nok overveje at opgradere til nyere version, i stedet for at anskaffe en pc, som du skal forsøge at nedgradere til et gammelt styresystem.
Photoshop 7 er så gammel, at der også er gratisprogrammer, som kan mere end det.
Avatar billede HFriis Praktikant
05. maj 2017 - 09:00 #6
Tak for jeres hurtige svar.
Til kurtba.
Photoshop 7 har jeg uden problemer brugt sammen med Windows 10, problemet er opstået ved den sidste opdatering/opgradering ?
Jeg har ikke mod på at opgraderer Photoshop 7 til en nyere version, da jeg har prøvet en nyere version. Udover forskellige  nye funktioner, er der desværre  forskellige "gamle" funktioner, der  fungerede rigtigt godt, som er blevet erstattet af andre der ikke er nær så velfungerende.
Til Claes 57
Ja det er nok den løsning jeg skal arbejde med...desværre er den jo noget tidskrævende.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. maj 2017 - 10:23 #7
Pc nr. 2 uden internetadgang, behøver vel ikke at køre Windows 10.
Når der ikke skal tages hensyn til sikkerhed, vil et ældre og mindre resursekrævende styresystem være tilstrækkeligt.
claes57 nævner i #2 at den heller ikke skal bruge resurser til sikkerhedssoftware.

Hvilke gamle funktioner i Photoshop 7 mener du er blevet dårligere i nyere versioner?
Avatar billede kurtba Ekspert
05. maj 2017 - 23:20 #8
Du kan jo prøve at køre programmet i kompabilitetstilstand.
Højreklik på start ikonet. Vælg Egendskaber. Fanen Kompabilitet. Sæt flueben ved "Kør dette program". Vælg en tidligere windowsversion i rullelisten og godkend. Genstart pc og se om det ændrede noget.